کد خبر: ۷۰۰۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی استان قم به همراه جمعی از مدیران دامپزشکی استان در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی یک مرکز پخش استانی دارو و واکسن را افتتاح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، «دکتر رفیعی» گفت: این مرکز در یک فضای 320 مترمربعی احداث شده که شامل انبارهای نگهداری دارو و سردخانه نگهداری واکسن می باشد که تماما مجهز به سیستم های ترموگراف و سیستم برق اضطراری و سیستم پایش دمائی مستمر می باشند.

جهت احداث این واحد 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی صورت گرفته است این مرکز باعث اشتغال زایی سه نفر شده است.  

با افتتاح این مرکز، تعداد مراکز پخش استانی دارو و واکسن استان قم به 9 مرکز افزایش یافت. مراکز پخش استانی، واکسن و داروهای مورد نیاز دام و طیور استان را از شرکت های پخش سراسری دریافت و بین مراکز مایه کوبی و داروخانه های استان توزیع می کنند.

کلیه تبادلات دارو واکسن از شرکت های پخش تا توزیع در مراکز مایه کوبی و داروخانه های استان در سه سامانه بر خط: سامانه دارویی و سامانه Gis و سامانه قرنطینه ثبت و کنترل می شود.

در حال حاضر با توجه به تعداد شرکت های پخش استانی و تامین مناسب دارو واکسن هیچ گونه کمبودی در عرضه انواع واکسن ها و داروهای دامی وجود ندارد و واکسن ها و دارو های مورد نیاز مرغداران و  دامداران استان به میزان کافی در استان تامین می باشد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
2
2
بدبخت شد
نظر شما
ادامه