کد خبر: ۷۱۱۳

حکیم مهر - مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت : 334 کشتارگاه دام در کشور به صورت سنتی فعالیت دارند. 
دکتر هادی تبرایی اظهار داشت: تا دو سال قبل 700 کشتارگاه سنتی در کشور وجود داشت که با اجرای طرح ساماندهی کشتارگاهها 366 کشتارگاه از این تعداد صنعتی شد.

وی افزود: عمده کشتارگاههای سنتی فعال با ظرفیت کمی کار می کنند و تبدیل آنها به کشتارگاه صنعتی توجیه اقتصادی ندارد که باید شماری از آنها با هم تجمیع و شماری دیگری از چرخه فعالیت خارج شوند.

تبرایی گفت: برخی از مسوولان شهرستانها از جمله فرمانداران و شهرداران در این باره با سازمان دامپزشکی همکاری لازم را ندارند.

این مسوول با بیان اینکه تمامی کشتارگاه های طیور در کشور صنعتی است، گفت: یکی از سیاستهای این اداره هویت دادن به نحوه عرضه فراورده های خام است.

وی همچنین طرح هویت دادن به مرغ بسته بندی را موفق دانست و گفت:‌ این طرح در کشور بجز در استانهای تهران و البرز، مرغ بصورت بسته بندی عرضه می شود.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور افزود: هم اینک این طرح در استان البرز اجرایی و در تهران نیز در چند منطقه آغاز شده است.

وی همچنین در خصوص هویت دار کردن گوشت قرمز نیز گفت: این طرح نیز با نصب برچسب بر روی لاشه های گوشت آغاز شده است.

تبرایی همچنین گفت: هم اکنون تنها لاشه گوشت قرمز هویت دار شده است.

وی افزود: در بحث تخم مرغ نیز این طرح اجرا شد و هم اکنون بین 50 تا 60 درصد تخم مرغ ها بصورت تک تک نشانه گذاری می شود که بنا بود این طرح تا ماه مبارک رمضان کامل شود اما با افزایش قیمت تخم مرغ و تنش در بازار مانع از تحقق کامل این طرح شد.

این مسوول گفت: هم اکنون در کشور 600 واحد در زمینه بسته بندی انواع فرآورده های خام دامی فعالیت دارند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نزدیکی عید سعید قربان گفت: دو هزار و 500 گروه ثابت و سیار دامپزشکی برای ارایه خدمات نظارتی در این مناسبت در کشور آماده شده اند.
 


 

نظر شما
ادامه