کد خبر: ۷۲۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مجموع تولیدات بخش دامی و پروتئینی باید از 14 میلیون فعلی به 18 میلیون در طول برنامه پنجم توسعه برسد.

مدیرکل تغذیه و بهبود جایگاه دام معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب در همایش و جشنواره گردانندگان چرخ صنعت دام، طیور و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: بیش از 80 میلیون راس دام سنگین، 85 میلیون راس دام سبک، 20 هزار واحد مرغداری و 5/2 میلیون نفر اشتغال در بخش دام و طیور داریم.

علی صابری افزود: کل تولیدات بخش پروتئینی کشور به 14 میلیون می رسد که 10 میلیون لیتر آن مربوط به شیر خام، 960 هزار تن مربوط به گوشت قرمز، یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ، 750 هزار تن تخم مرغ و 45 تا 50 هزار تن عسل است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه باید میزان تولیدات پروتئینی به 18 میلیون برسد که برای دستیابی به این هدف باید میزان ضایعات را به حداقل ممکن رسانیده و از صنایع تبدیلی و تکمیلی حداکثر استفاده را انجام دهیم.

صابری با اعلام اینکه در حال حاضر امکان نگهداری شیر تنها تا 24 ساعت در گاوداریها مقدور است، ادامه داد: لازم است که از تکنولوژی و صنایع وابسته بیشتر بهره بگیریم.

 هرساله هشت میلیون تن نهاده های دامی به کشور وارد می شود

این مقام مسئول تصریح کرد: حجم تولید بالای بخش دام نشان می دهد که بیش از 75 میلیون تن خوراک دام نیاز داریم که خوشبختانه در زمینه تامین علوفه مشکلی در کشور وجود ندارد. اما هرساله حدود 5/7 تا هشت میلیون تن نهاده های دامی از قبیل جو، ذرت و کنجاله سویا به کشور وارد می شود.

وی یادآور شد: امسال با بارشهای بسیار مناسب باران امیداریم که خشکسالی مشکلی برای تولید و تنظیم بازار نهاده ها به وجود نیاورد.

صابری تاکید کرد: اگر روند واردات برای تامین کسری نیازها بهنگام و به جا باشد، در طول سالهای آینده اختلالی در تامین نهاده ها به وجود نخواهد آمد و بدین ترتیب افزایش قیمت نهاده ها را نیز شاهد نخواهیم بود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر حسن زاده
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۵
0
0
با عرض سلام و سپاس از زحماتی که در عرصه اطلاع رسانی دامپزشکی متحمل می شوید فکر میکنم عدد هشت میلیون راس برای دام سنگین صحیح باشد.موفق باشید.
نظر شما
ادامه