کد خبر: ۷۳۴۰۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

حکیم مهر: مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام گوشت‌های وارداتی به کشور که درحال توزیع است یا از قبل وارد بازار شده، با کنترل حداکثری ناظران و کارشناسان دامپزشکی عرضه می شود، کاملاً بهداشتی است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، رادیو اقتصاد در برنامه روزی نو به گفتگو با «دکتر امین اسدی» مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور پرداخت.

یکی از مواردی که در چند روز گذشته باعث نگرانی‌های شده،  پیدا شدن یک مورد جنون گاوی در ایالت پارا در برزیل بود و  دولت برزیل به طور رسمی این مورد را اعلام کرد منتها بلافاصله مرتبط شد با گوشت‌های برزیلی که هم اکنون در بازار دارد توزیع می‌شود. آیا گوشت‌هایی که در ایران توزیع می‌شود آلوده هست یا نه؟ اردن و تایلند هم واردات گوشت از برزیل را متوقف کردند، این گزارش و واکنش‌ها در سطح جهان در داد و ستدهایشان همیشه طبیعی است. برای نگرانی‌ها و آگاهی بیشتر مردم چه پاسخی دارید؟

 خوشبختانه تمام گوشت‌های وارداتی به کشور که در حال حاضر توزیع یا از قبل وارد بازار شده، تحت کنترل حداکثری ناظران و کارشناسان دامپزشکی قرار داشته و کاملاً بهداشتی هستند و هیچ گونه نگرانی در خرید و مصرف آنچه که تاکنون خریداری شده یا از گوشت‌های موجود کنونی در فروشگاه‌های محل عرضه مجاز وجود ندارد و سازمان دامپزشکی کشور هم اعلام می‌کند که سربازان خدمتگزار عرصه سلامت در رابطه با سلامتی مردم از هیچ زحمتی دریغ نمی‌کنند و این اطمینان خاطر را به مردم عزیز می‌دهیم، تمام گوشت‌های برزیلی وارداتی موجود در بازار سالم و بهداشتی است، چون خرید قبل بوده و به محض اطلاع از  این موضوع که به دست ما رسید توقف واردات گوشت‌های برزیلی را موقتاً متوقف کردیم و علاوه بر کشور ایران، کشور اردن و کویت و تایلند و روسیه هم این واردات را متوقف کرده است و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند. تمام گوشت‌هایی که به صورت بسته بندی در قصابی‌ها وجود دارد که لوگو و لیبل سازمان دامپزشکی کشور بر آن درج پیدا کرده، هیچ جای نگرانی نیست و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که این گوشت‌ها سراسر سلامت هستند و از نظر بهداشتی مورد تایید ما هست.

منظورتان از نشان، نشان روی بسته بندی است یا نشانی که روی گوشت حک شده است.

 روی گوشت و روی بسته بندی نشان‌های متفاوتی هست، روی لاشه گوشت نشان‌هایی به صورت نواری شکل و برگه مانند قرار گرفته که به صورت رنگ‌های متفاوتی وجود دارد و یکسری لوگوی خود سازمان دامپزشکی کشور بر روی خود آن بسته بندی یعنی اطلاعات بسته بندی گوشت قرار گرفته و هیچ گوشت بسته بندی نیست که لوگوی سازمان دامپزشکی کشور را نداشته باشد، اگر هم احیاناً لوگوی سازمان دامپزشکی کشور بر روی آن گوشت بسته بندی نیست سلامتش را ما تایید نمی‌کنیم و این را مردم بدانند و اطمینان خاطر داشته باشند، تا این گوشت‌های عرضه شده در بازار سلامتش تایید بشود آن لوگوی سازمان دامپزشکی کشور است.

از همه مهم‌تر این که حتماً از مراکزی که عرضه می‌شود و معتبر هستند خریداری کنند.

بله، همین طور است.

پس مشکلی در فرآیند دیزی و خورش کباب نیست برای ما مردم؟

نه، اصلاً و ابداً و گوشت‌های منجمد وارداتی و چه گوشت‌های گرمی که در بازار وجود دارد عرض کردم که جای نگرانی نیست به شرط این که لیبل و مهر سازمان دامپزشکی بر روی آن درج شده باشد.

البته موقع پخت حتماً حواسشان باشد که لیبل را در قابلمه نیاندازند.

بله

این توصیه‌هایی که هست و این موضوع فقط برای گوشت دام سبک گوسفندی است یا از برزیل گوشت گاو هم وارد شده است؟

این موضوع گوشت گاو بوده است.


انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Finland
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
0
3
حالا خوبه سازمان کشاورزی برزیل وجود بیماری جنون گاوی رو اعلام کرده و دقیقا" مشخص نیست از چه زمانی بیماری در جمعیت گاوی بوده .خواهشا" مدیر محترم روابط عمومی در مورد نظارت حداکثری کارشناسان؟؟؟؟؟ توضیح بفرمایند و روش تشخیص و شناسایی گاوهای آلوده رو در این نظارت حداکثری مشخص کنند. اظهار نظر باید فنی و کارشناسی باشد که لازمه اش برخورداری از علم و دانش کافیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
دارید در مقطع حساس کنونی چالش درست می کنید
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
3
شما که تازه به سازمان آمده اید. از خون دلهایی که در جهت ارتقا بهداشت موادغذایی با منشا دامی در کشتارگاههای داخلی و خارجی خورده ایم نه خاطرات دارید و نه اطلاعات کافی. اکنون کدام کارشناس دقیقا چه نوع کارشناسی جدی می تواند بر گوشت منجمد انجام دهد که چنین قاطعانه حکم صادر می کنید؟ نه برادر عزیز بعنوان کارشناس دامپزشکی که در چندین کشتارگاه خارجی و اشدتر از همه با چندین نماینده شرکت واردکننده ایرانی کار کرده ام قاطعانه و مصرانه می گویم گوشت های وارداتی چندان مورد تایید نیستند. اگر مجالی باشد با مستندات آنچه که به چشم خود دیده ام و مقایسه آن با پروتکل های خودتان اثبات می کنم. لطفا به فکر مردم شریف ایران باشیم.
شنیدن کی بود مانند دیدن؟؟
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
0
1
جناب اینقدر بلوا بپانکنید گوشتهای تولید شده که درحال عرضه دربازار است مربوط به تولید سال میلادی گذشته است وکاملا سالم وبهداشتی بوده کشور برزیل دامپزشکی قدرت مندی درتمام عرصه ها دارد این مورد جنون گاوی چندین سال پیش هم دریکی از استانهای برزیل اتفاق افتاده که سدیعآ اطلاع رسانی کردن ودرهمان زمان ایران هم تولید داشت فقط ر استان مربوطه را قرنطینه کردند وبه هیچ عنوان از گاوهای آن استان درکشتار گاهی در حال تولید استفاده نکردند ودامپزشکی ایران دستورداد دامهای ان استان درتولیدات استفاده نشود حالا شما یک روز چربی را بهانه میکنی روز دیگر جنون گاوی بگذارید سازمان دامپزشکی با کمک کارشناسان خود دراین مورد تصمیم گیری کند
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
1
1
این قدر شایعه درست نکنید گوشتهای برزیلی توزیع شده از بهداشت وسلامت کامل برخورداراست وتولید آن مربوط به سال گذشته میلادی میباشد ودران زمان موردی از بیماری جنون گاوی مطرح نبوده دامپزشکی برزیل از نظر بررسی های میدانی وسلامت جمعیت دامی بسیار با قدرت عمل می‌کند درگذشته ای مورد پیش آمده بود واستان آلوده را قرنطینه دامهای سایر استان‌ها کشتار می‌شده وایران هم تولید داشته شما درمقام نیستید که درمورد آن اظهار نظر کنید سازمان دامپزشکی تصمیم گیرنده وحافط سلامت مردم میباشد اگر شما درآنجا حضور داشتید جنون گاوی راهم تشخیص می‌دادید دامپزشکی برزیل از مبدا بارگیری دامهای کشتاری را زیر نظر دارد ومحال است دام بیماری را بارگیری نماید اینقدر شایعه نکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
0
0
طبق چه مستنداتی میگن سالمه؟اونموقع که برزیل دامپزشک میفرستادید به زور لاشه های انگلی و سلی حذف میشد تازه معاینه قبل کشتار حتما انجام میشد .الان بر چه اساس میفرمایید سالمن؟گوشت از بندر سانتوس تا ترکیه یکماه تو سردخانه س بعدشم که ترانزیت میشه ایران ایرانم که فقط عمق لاشه اگر بررسی بشه یا نشه .واقعا چرا اظهار نظر بی اساس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
خبرهای این چنینی رو ، مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت مواد غذایی باید بگه، نه مسئول روابط عمومی!! (در حیطه صلاحیت مسئول روابط عمومی نیست!)
نظر شما
ادامه