کد خبر: ۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
در حالی که با روش‌های شیمیایی و استفاده از تله، حدود 20 لاشه در ماه مشاهده می‌شد، از ابتدای سال جاری با استفاده از تک تیرانداز توانسته‌ایم حدود یک هزار و 500 لاشه موش را دریافت و به بیمارستان تحویل دهیم...
mouse

انگار موش‌ها همیشه یک قدم از آدم‌ها جلوترند، چون هر تکنولوژی و روش جدیدی که برای مبارزه با این جوندگان موذی به کار می‌رود، درد چندانی را دوا نمی‌کند. پس از به‌کارگیری انواع تله،چسب و سم، ماموران شهرداری منطقه 6 به قدری از مزاحمت موش‌ها به تنگ آمده‌اند که دست به اسلحه بردند.
شهرداری این منطقه برای اولین بار با به‌کار‌گیری شکارچی موش برای کشتن این جانوران موذی دست به‌کار شده است. رئیس واحد ساماندهی اداره خدمات شهری منطقه 6 تهران گفت:«تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که روش‌های مرسوم برای اتلاف جانوران موذی، شامل استفاده از سموم و تله‌های چسبی و زنده‌گیر، آنچنان که باید و شاید اثربخشی موثر را نداشته است».سعید محسنی، با اشاره به زباله‌ها و رطوبت موجود در نهرهای سطح شهر تهران، گفت:«متاسفانه این عوامل شرایط را برای زندگی جانوران موذی و موش‌ها فراهم کرده، بنابراین این اداره روش جدید به کار‌گیری شکارچی موش را پیشنهاد کرد که با استقبال شهردار منطقه نیز روبه‌رو شده و بسیار نتیجه بخش بوده است».
وی افزود: بنابراین طرح از ابتدای سال جاری این شکارچی با استفاده از یک تفنگ 5/5 ساچمه‌ای مجاز، در طول شب و با استفاده از خلوت بودن این زمان، کار اتلاف موش‌ها و جانوران موذی را انجام داده است. محسنی با بیان اینکه این روش جدید بسیار نتیجه بخش بوده است، اعلام کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی مبارزه با موش و جانوران موذی، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل است، واحد ساماندهی منطقه با هماهنگی با شرکت یاد شده از این روش استفاده کرده و هر ماه حدود 300 لاشه موش را دریافت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این آمار نشان از اثربخشی قابل توجه روش جدید دارد، ادامه داد: در حالی که با روش‌های شیمیایی و استفاده از تله، حدود 20 لاشه در ماه مشاهده می‌شد، از ابتدای سال جاری با استفاده از تک تیرانداز توانسته‌ایم حدود یک هزار و 500 لاشه موش را دریافت و به بیمارستان تحویل دهیم. محسنی اعلام کرد: از آنجا که لاشه موش‌ عامل بیماری است، بنابراین پس از جمع‌آوری و بسته‌بندی، لاشه‌ها به بیمارستان تحویل داده شده تا در آنجا با روش‌های بهداشتی سوزانده شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
2
سلام علیک خسته نباشید وقت عالی بخیر و شادی من محمد هستم از تبریز دارای تفنگ پی سی پی ۴۲ ژول با نمره ۵/۵ اگر استخدامی در شهرداری برای شکار موش موباشد من در خدمت شما می توانم باشم فقط مکانی برای ماندن و حقوق برای در آمد و تهیه فقط فشنگ ساچمه ای همان بادی باشد من در خدمت شما بزرگان و سروران گرامی می توانم باشم قبلا تک تیر انداز یگان ویژه در سال ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۲ در تهران یگان ویژه در روبه روی استادیوم آزادی جنب پارک ارم سبز بودم پایینتر از دهکده المپیک این هم شماره تماس مجرد و ۴۰ ساله می باشم
نظر شما
ادامه