کد خبر: ۷۴۰۲۸

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی کلات از پلمپ کشتارگاه به دستور دادستانی شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، طی بازدید و بازرسی های روزانه از کشتارگاه شهرستان و نظارت بر این مکان متاسفانه توصیه ها و رعایت اصول و موازین بهداشتی توسط متولیان و کارکنان آن مورد توجه نبوده که این امر توسط شبکه دامپزشکی به مراجع قضایی شهرستان گزارش گردید و به دستور دادستانی شهرستان پلمپ گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی کلات بیان نمود؛ کشتارگاه بعنوان مکانی حائز اهمیت بهداشتی در تولید فراورده های خام دامی و نیز زنجیره غذایی سالم محسوب میگردد.

وی ادامه داد: شهرستان کلات، دارای یک مکان ابتدایی و بدون زیر ساخت های اصولی جهت کشتار دام است و به صورت سنتی تحت کارفرمایی شهرداری فعال می باشد با توجه به سنتی بودن کشتارگاه باید مسایل بهداشتی بصورت جدی مد نظر باشد در غیر این صورت بعنوان تهدیدی برای بهداشت عموم و ایجاد مخاطرات بهداشتی با آسیب های غیر قابل جبران خواهد بود. نظارت بهداشتی و خدمات دامپزشکی روزانه و مستمر در این مکان توسط بخش دولتی انجام می گردد.

وی در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه به دلیل بی توجهی به نکات بهداشتی و رعایت حداقل های آن طی گزارش تخلفات به دادستانی توسط شبکه دامپزشکی منجر به صدور حکم پلمپ مکان گردید.

 

نظر شما
ادامه