کد خبر: ۷۴۳

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی جنوب کشور گفت: در آینده ای نزدیک یکی از بزرگترین سایتهای تولید واکسنهای طیور کشور در این موسسه راه اندازی خواهد شد.

غلامرضا موذنی در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از موسسه واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز افزود: در صورت تحقق این امر حدود 600 میلیون دز واکسن طیور تامین می شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، قادر است واکسن تولید خود را به سایر کشورها صادر کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: فعالیتهای این موسسه در زمینه پژوهش و تولید واکسن بوده که در سال 74 شروع به کار کرده و با تولید واکسن آنتروتوکسمی به میزان دو میلیون دز و واکسن آگالاکسی به میزان 500 هزار دز به فعالیت خود ادامه داده است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی جنوب کشور اضافه کرد: در حال حاضر تولید واکسن آنتروتوکسمی این موسسه حدود 20 میلیون دز بوده که بیش از 20 درصد نیاز کشور به این واکسن تامین می کند و علاوه بر این تولید کل واکسن آگالاکسی مورد نیاز کشور به طور انحصاری به میزان هفت میلیون دز نیز در این موسسه انجام می شود.

موذنی یادآور شد: طی مدت اخیر موافقت تولید واکسن قانقاریا اخذ شده و این واکسن به میزان دو میلیون دز نیز هم اکنون برای فارس و استانهای همجوار تولید می شود.

در ادامه مراسم رئیس جهاد کشاورزی استان فارس نیز این موسسه را یکی از سابقه ترین و بزرگترین مراکز تحقیقات کشور دانست و بر لزوم ایجاد تعال بین این مرکزو مراکز تحقیقاتی سازمان تاکید کرد.

مهرزاد خرد همچنین گفت: این موسسه دارای تولیدات با ارزشی بوده که برای کشور و به ویژه برای استان فارس افتخاری بزرگ محسوب می شود و امیدواریم با مراکز تحقیقاتی سازمان جهاد کشاورزی نیز از این پس تعاملاتی بیش از گذشته صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیماریهای دامی به ویژه بیماریهای مشترک بین انسان و دام، نقش مهمی در به خطر انداختن سلامت جامعه دارد این موسسه نقش ویژه ای در زمینه تحقیق، تشخیص و پیشگیری از بیماریها ایفا می کند.

 

نظر شما
ادامه