کد خبر: ۷۴۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک قلاده خرس قهوه‌ای در شهرستان هوراند براثر برخورد با خودرو تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، این حادثه به علت کم توجهی راننده خودرو در سه راهی روستای مینجاب هوراند اتفاق افتاد.

«داود غنی پور» معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در پی گزارش ماموران انتظامی محور هوراند به آبش احمد بلافاصله همکاران به محل اعزام و متاسفانه با لاشه یک قلاده خرس قهوه ای حدود ۲ ساله که بر اثر برخورد با وسیله نقلیه نامعلوم در محل تلف شده بود مواجه شدند.

وی با بیان اینکه لاشه به وسیله دامپزشک معاینه و علت مرگ برخورد با وسیله نقلیه تشخیص داده شد، افزود: پس از تهیه نمونه بیولوژیک حیوان تلف شده در محل مناسب با رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی دفن شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از کلیه شهروندان تقاضا کرد حین رانندگی در مسیرهای تردد حیات وحش و زیستگاه های بکر به ویژه در مواقعی که دید محدود بوده یا هوا تاریک است احتیاط را رعایت کنند و در مواقع برخورد با حیات وحش یا مشاهده وضعیت اضطراری با نزدیکترین واحد حفاظت محیط زیست تماس گرفته یا مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ گزارش کنند.

شهرستان هوراند در ۱۷۰ کیلومتری تبریز واقع شده و به دلیل مجاورت با جنگل های ارسباران و داشتن ارتفاعات بکر و دست نخورده، زیستگاه حیوانات وحشی مختلف از جمله خرس قهوه ای است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
0
2
خبر و تصویر بسیار ناراحت کننده،چرا باید راننده دقت نکند و بی احتیاطی کند،ایا اصلا این خرس را ندیده،ایا بعد از تصادف نمیتوانست بماند و به محیط زیست اطلاع دهد شاید زنده میماند، اما راننده خودرو متاسفانه علیرغم تصادف و دیدن خرس بدون هر اقدامی رفته.خداوندا خودت همواره مواظب حیوانات حیات وحش باش،آمین
نظر شما
ادامه