کد خبر: ۷۵۰۱۸

حکیم مهر: یک واحد آشپزخانه به علت استفاده از گوشت غیر قابل مصرف برای انسان، به دستور دادستان و هم کاری نیروی انتظامی پلمپ گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور، «دکتر سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: به دنبال نمونه گیری دوره ای کارشناسان واحد نظارت این شبکه از گوشت های مصرفی رستوران ها و آشپزخانه ها و اعلام نتایج آن ها از طرف اداره کل دامپزشکی مشخص شد گوشت های مصرفی یک واحد آشپزخانه قابلیت مصرف انسانی نداشته لذا با هماهنگی دادستانی و همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمپ واحد مذکور اقدام و فرد متخلف با تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت .

 سلیمانی افزود: با پیگیری های به عمل آمده مشخص شد گوشت مصرفی واحد فوق از یک فرد دلال بازار دام خریداری می شده، که به هیچ وجه مورد تایید این شبکه نمی باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی، به متصدیان تالارها ، رستورانها و آشپزخانه ها هشدار داد؛ گوشت قرمز و دیگر مواد پروتئینی مورد استفاده در واحد خود را، از مراکز مجاز و معتبر که با نظارت کارشناسان دامپزشکی تهیه گردیده است خریداری و فاکتور و لیبل معتبر گوشت را نگهداری نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورت مشاهده گوشت بی هویت و یا حاصل از کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه، با افراد متخلف طبق ضوابط قانونی برخورد خواهد شد . 


نظر شما
ادامه