کد خبر: ۷۵۶۹۲

حکیم مهر: به علت تخلفات بهداشتی و با دستور مقامات قضایی شهرستان پارس آباد و همکاری و هماهنگی نیروی انتظامی روز شنبه 4 شهریور ماه کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، سرپرست این اداره کل با اعلام این خبر افزود: این کشتارگاه دارای مشکلات و نواقص بهداشتی بود که در طول دو سال گذشته تذکرات کتبی و شفاهی عدیده ای از سوی کارشناسان دامپزشکی و سایر دستگاههای حوزه سلامت شهرستان به مدیریت این کشتارگاه ابلاغ شده بود که بعلت بی توجهی و عدم رفع مشکلات ابلاغی، در نهایت به دستور مقامات قضایی شهرستان پلمب شد.

«دکتر مهدی فیضی» نظارت بهداشتی بر کشتارگاهها و تضمین سلامت گوشت و فراورده های خام دامی را یکی از مهمترین و حساس ترین وظایف حاکمیتی دامپزشکی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه سلامت مردم و بهداشت عمومی جامعه قابل مماشات نبوده و مسئله ای نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت، افزود: در این راستا به همت کارشناسان و ناظرین بهداشتی دامپزشکی که در تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان مستقر است تمامی موارد و مسائل بهداشتی با جدیت رصد و پایش و در صورت لزوم اقدامات قانونی انجام می گیرد.

این مقام مسئول دامپزشکی استان  در ادامه سخنانش ضمن تشکر از حمایت و پشتیبانی همه جانبه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی از دامپزشکی و دیگر دستگاههای حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه و قاطعیت آن در مقابله با تهدید بهداشت عمومی؛ تعامل، همکاری و هم افزایی سازنده دستگاه قضایی با دامپزشکی را زمینه ساز ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه عنوان کرد.

دکتر فیضی در پایان سخنانش با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تامین گوشت قرمز شهرستان اندیشیده و اقدامات لازم در این راستا انجام شده است  خطاب به متصدیان عرضه گوشت و قصابان شهرستان پارس آباد گفت گوشت مورد نیاز خود برای عرضه و فروش به شهروندان را از سایر کشتارگاههای دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی استان تهیه نمایند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در عین حال از شهروندان خواست به هنگام خرید گوشت قرمز حتما به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موارد مشکوک مراتب را با شماره 33394800 گزارش نمایند.

 

نظر شما
ادامه