کد خبر: ۷۵۸۵۹

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: بر اثر حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در آران و بیدگل تاکنون گله‌داران بیش از ۸۰۰ میلیون ریال خسارت دیده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سیدعباس نگهبان» با اشاره به دریافت گزارش‌های مبنی بر حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: از مجموع حملات این حیوانات تاکنون سه فقره به طور رسمی به حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمالاً این حملات توسط گرگ یا سگ گرگ انجام شده است، ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که لازم است دامداران عزیز به آن توجه شود رعایت نکات ایمنی برای حفاظت از جمله حیوانات وحشی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل با اشاره به اینکه دیوارهای محافظ اطراف دامداری‌ها باید به اندازه کافی بلند باشد، خاطرنشان کرد: عدم رعایت این موضوع باعث حملات حیوانات وحشی می‌شود و خسارت‌هایی را برای دامداران به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست استان اصفهان فقط برای حمله پلنگ به صاحبان حق از جمله دامداران خسارت پرداخت می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط دامداران در مورد بقیه حیوانات مثل گرگ اداره کل محیط زیست خسارتی پرداخت نمی‌کند.

نگهبان با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از شهرها حیوانات وحشی حتی به انسان‌ها حمله کرده‌اند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه حادثه غیرمترقبه لازم است شهروندان عزیز نسبت به رعایت نکات ایمنی در اطراف محل نگهداری حیوانات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: بر اثر حملات حیوانات وحشی به گوسفندها در آران و بیدگل تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیون خسارت به دامداران این شهرستان وارد شده است.

نظر شما
ادامه