کد خبر: ۷۵۸۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان گفت: مرکز قرنطینه دام در مرز ایران و ارمنستان ساخته می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «آشخن شیروانیان» صبح یکشنبه در بازدید از مرکز قرنطینه دام استان بوشهر اظهار داشت: هدف از سفر به این منطقه آشنایی با زیرساخت‌های موجود و مسائل مربوط به قرنطینه دام و ایستگاه بازرسی و بررسی دام‌ها است که برای صادرات و واردات دام‌ها از آن استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: در نظر داریم در مرز ایران و ارمنستان در خاک ارمنستان چنین مرکزی را برای بررسی دام‌ها و صادرات و واردات و ترانزیت دام‌ها احداث کنیم. چنین مکانی را لازم داریم و با همکاری ایران در نزدیکی مرز دو کشور یک مرکز قرنطینه دام را ایجاد می‌کنیم.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان ادامه داد: امکانات و زیرساخت‌ها در استان بوشهر به اندازه کافی است و تلاش می‌کنیم که ضمن الگوبرداری از زیرساخت‌های موجود، از نظر کارشناسان در این زمینه برای احداث چنین مرکزی در مرز ایران و ارمنستان استفاده کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: تنها قرنطینه دولتی موجود در کشور که مورد تائید قرار گرفته، قرنطینه دام بوشهر است که نقطه اتصالی برای ترانزیت دام بین کشورهای اورآسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

مهدی تنگستانی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری خیلی خوبی با متد روز دنیا در این نقطه انجام شده که به سازمان دامپزشکی کمک کند تا ترانزیت همه دام‌ها را از طریق استان بوشهر انجام دهد.

وی افزود: در مرز ورودی ایران قرنطینه‌ای توسط ارمنستان ایجاد می‌شود و امروز بازدید صورت گرفت تا یک مرکز شبیه مرکز بوشهر ساخته شود.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
0
0
از جناب دکتر صالحی تقاضا داریم اقدامات لازم درمورد احداث قرنطینه ذکر شده راعملی نمایند که هم برای واردات داخلی وهم صادراتی الزامی ودرامد زائی برای هردوکشور داشته وکمبودهای داخلی را تآمین خواهد کرد
نظر شما
ادامه