کد خبر: ۷۵۸۷۳

حکیم مهر: پس از دیدار سرپرست سازمان دامپزشکی کشورمان و معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، مقرر شد همکاری های دو کشور در حوزه ترانزیت دام زنده و فراورده‌های خام دامی توسعه یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر وحید صالحی» سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با «آشخن شیروانیان» معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در راستای ارتقای سطح روابط فی مابین دو کشور، به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های فی مابین پرداخت.

بنا بر این گزارش، در این دیدار مقرر گردید تا در حوزه های صادرات و واردات دام زنده و فراورده های دامی و دام سبک زنده، ترانزیت دام و ایجاد سایت قرنطینه مرزی و... ظرفیت‌ها و امکانات طرفین بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد. بنابراین گزارش در جریان دیدار و مذاکرات بین دو طرف، کشور ارمنستان علاقه‌مندی خود را برای بهره مندی از دانش واکسن سازی دام و طیور جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.

معاون وزیر اقتصاد ارمنستان به اتفاق هیات همراه از سایت قرنطینه بوشهر و مراکز پرورش میگو و فراوری آبزیان بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هدف او از این سفر آشنایی با زیرساخت‌های موجود درباره مسائل قرنطینه دام و ایستگاه بازرسی دام‌ها به منظور صادرات و واردات می باشد، در گفتگو با خبرنگاران منطقه چنین اعلام کرد که بنا داریم با همکاری جمهوری اسلامی ایران در خاک ارمنستان و در نزدیک مرز با ایران چنین مرکزی برای ترانزیت دام‌ بسازیم.

شیروانیان افزود: امکانات و زیرساخت‌های مرکز قرنطینه دام بوشهر مطلوب و مورد رضایت است و از آن الگوبرداری می‌کنیم و از تجربه‌های کارشنان و مسئولان ایران برای ساخت چنین مرکزی بهره خواهیم برد.

در جریان این بازدید «مهدی تنگستانی‌مکان» مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر نیز گفت: قرنطینه دام بوشهر تنها قرنطینه دولتی استاندار ایران و مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور است که با سرمایه‌گذاری بالا و روش‌های نوین جهان ساخته شده و نقطه اتصال ترانزیت دام از کشور‌های اوراسیا به کشور‌های جنوب خلیج فارس است.

لازم به ذکر است بخش‌های کوهستانی و زمین‌های مرتفع ارمنستان دارای پوشش گیاهی هستند که از مهم ترین چراگاه های دام به شمار می رود. ایجاد گاوداری در ارمنستان در مناطق مناسب یکی از آیتم‌های کسب و کار در ارمنستان و یا سرمایه گذاری در ارمنستان به شمار می رود.

 


نظر شما
ادامه