کد خبر: ۷۵۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - کتاب نسخه‎نویسی دامپزشکی به قلم دکتر قائم سرگزی‎زاده و دکتر امین انوشه‎پور توسط انتشارات نوربخش منتشر شد.

در این کتاب در مورد انتخاب داروی مناسب، اشکال دارویی و روشهای تجویز دارو، اصول نسخه نویسی، مایع درمانی و اصلاح اختلالات تعادل اسید - باز و آنتی بیوتیک تراپی و مقاومت دارویی بحث شده است.

در مقدمه مؤلفین این کتاب آمده است :

" آخرین قدم در یک پروسه درمانی که شامل شکایت صاحب دام، معاینه دامپزشک و تشخیص می باشد ؛ تجویز داروها و دستورات درمانی است؛ که این نکته در علم دامپزشکی دارای ویژگی ها و پیچیدگی های خاصی می باشد.
این ویژگی ها شامل عدم توانایی حیوان برای بیان بیماری ، گونه ها و نژادهای مختلف جانوری که به دامپزشک ارجاع می شوند ، تنوع داروها واشکال دارویی و مکمل های دامی و... می باشند.
با توجه به فقدان یک منبع جامع نسخه نویسی در بین کتابهای دامپزشکی و ضرورت آشنایی صحیح دانشجویان و کلینیسین های دامپزشکی کتاب حاضر که مشتمل بر  5 بخش و 4 ضمیمه است؛ با در نظر گرفتن جدیدترین منابع بین المللی ، مقالات و اطلاعات موجود درباره نسخه نویسی دامپزشکی و فارماکولوژی تالیف گردیده است.
در بخش اول اهمیت داروها و عوامل موثر و مرتبط با مصرف داروها بررسی شده است. در بخش دوم مراحل درمان منطقی و مصرف خردمندانه دارو و خلاصه ای از اصول نسخه نویسی رایج آمده است.
در بخش سوم مهمترین جنبه نسخه نویسی یعنی انتخاب دارو و بعبارت دقیق تر انتخاب لیست داروهای شخصی بررسی شده است که برای جلوگیری از سردرگمی در بین بسیاری از اسامی دارویی موجود مطالعه متفکرانه و اجرای درست آن به دامپزشکان توصیه می گردد.
در بخش چهارم صرفا به قواعد نوشتن یک نسخه اشاره شده است که در واقع آخرین مرحله درمان می باشد و پس از آن پایش بیمار آغاز می گردد.
در این کتاب تلاش گردیده تا بصورت بالینی و کاربردی نحوه نسخه نویسی صحیح و اصول درمانی رایج نظیر آنتی بیوتیک تراپی و مایع درمانی ارائه شود.
امید است که این اثر بتواند در ارتقاء دانش دامپزشکی موثر باشد.
دکتر قائم سرگزی زاده بورد تخصصی فارماکولوژی
دکتر امین انوشه پور بورد تخصصی بیماری های داخلی دام بزرگ
"

برای تهیه این کتاب می‎توانید با شماره 09359552499 تماس حاصل نمایید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
0
0
سلام لطفا قیمت کتاب های را نیز مرقوم فرمایید .
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
0
0
3000 تومان
نظر شما
ادامه