کد خبر: ۷۶۰۲۵

حکیم مهر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از پلمپ کارخانه تولید سوسیس و کالباس بر اساس گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان در تاکستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «محمد صمدی» در این خصوص اظهار کرد: طبق گزارشات دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این کارخانه چندین فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست مرغ، استخوان مرغ و گوشت های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و سایر تخلفات بهداشتی را در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم نیم تن پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد.

وی افزود: به لحاظ بهداشتی و استاندارد های موجود استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس سازی ممنوع می باشد اما این شرکت برای کاهش هزینه های تولید به صورت غیر قانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان افزود: به دلیل تخلفات صورت گرفته این کارخانه پلمپ و پرونده قضایی نیز برای نامبرده تشکیل گردید.

صمدی گفت: با توجه به اینکه بیش از 35 نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه 20 تن تولید داشته فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضایی در راستای تحقق سند تحول قضایی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضاییه می باشد، در صورت رفع نواقص و رعایت استاندارد های لازم این واحد رفع پلمپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر خط شدن دوربین های نظارتی کارخانه در تمامی واحد ها، بکارگیری تمام وقت مسوول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده 19، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه، عدم استفاده از مواد اولیه غیر بهداشتی از مواردی است که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره باید اجرایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریعترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.


نظر شما
ادامه