کد خبر: ۷۶۰۷۵

حکیم مهر: دادستان پارس‌آباد مغان از بازگشایی کشتارگاه صنعتی ‌پارس‌آباد پس از یک سال تعطیلی خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم درج مهر دامپزشکی با فروشنده و قصابی‌های غیر مجاز طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «فیروز فراهانی» با اشاره به تعطیلی یکساله کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس آباد، اظهار داشت: کشتارگاه صنعتی پارس آباد از آذرماه سال 1401 به علت مشکلات بهداشتی تعطیل شده بود

دادستان پارس‌آباد مغان افزود: با بازرسی‌های میدانی صورت گرفته در بدو قبول مسئولیت مشاهده نواقصات، تشکیل جلسات و دستور قاطع برای رفع نواقصات و حمایت های قانونی انجمن حمایت از زندانیان و پیگیری های مکرر قضایی و نهایتاً با تغییر مدیریت، کشتارگاه صنعتی شهرستان پارس آباد شروع بکار کرد.

وی گفت: در این راستا جلسه‌ای با حضور ادارات و نهادهای ذیربط و مدیران جدید کشتارگاه در محل دفتر دادستانی تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ و مصوبات جلسه بلافاصله ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد از تاریخ شروع بکار کشتارگاه با مدیریت جدید از کشتار غیر مجاز در سطح شهر ممانعت بعمل آمده و توسط اتحادیه قصابان و ادارات صمت، تعزیرات و دامپزشکی به قصابان و کبابی های منطقه ابلاغ شود و در صورت کشتار غیر مجاز و عدم همکاری با کشتارگاه، واحد صنفی پلمپ و برابر مقررات مجازات خواهند شد.

 وی خاطر نشان کرد: باتوجه به شیوع بیماریهای دام و نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان عرضه کنندگان گوشت موظف به داشتن مهر اداره دامپزشکی بر روی لاشه دامها هستند.

فرهانی تصریح کرد: در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی و عدم درج مهر دامپزشکی با فروشنده طبق قانون برخورد می‌شود .

دادستان پارس آباد با بیان اینکه در خصوص بهداشت عمومی و سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم تصریح کرد: سلامت مردم برای ما دارای اهمیت بوده و در اولویت است و در این خصوص تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اغماض کنیم.

نظر شما
ادامه