کد خبر: ۷۷۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای خرید نهاده های دامی با کارمزد چهار درصد خبر داد.

رییس این سازمان در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان عجب شیر با بیان این مطلب گفت: این امر در راستای طرح هدفمندسازی یارانه ها صورت گرفته است تا دامداران و بهره برداران بخش به موازات اجرای این طرح، مشکلی از بابت خرید نهاده های دامی نداشته باشند.

مسعود محمدیان همچنین از طرح توسعه بخش دامپروری در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: به جهت مشکلات موجود در حاشیه دریاچه ارومیه جهت توسعه اراضی کشاورزی به لحاظ کاهش آبهای موجود، طرح توسعه دامپروری در شهرهای حاشیه این دریاچه در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشت دانه های روغنی گلرنگ و کلزا برای تغییر الگوی کشت در اراضی کشاورزی حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شده است تصریح کرد: کشت محصولات جایگزین به علت نیاز آبی کم، راندمان بالا و داشتن بازار مصرفی خوب موجب افزایش بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه اراضی کشاورزی شهرستانهای شبستر، مرند، اسکو، آذرشهر، بناب و عجب شیر برای کشت پسته مساعد می باشند تاکید کرد: توسعه و ایجاد باغات پسته جزو اولویتهای این سازمان در سال جهاد اقتصادی است.

محمدیان همچنین از تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی در برابر حوادث طبیعی ازجمله خشکسالی، سرمازدگی و بارش بی موقع باران تا 15 دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: کشاورزان استان می توانند با مراجعه به کارگزاریهای مختلف شعب بانک کشاورزی منطقه نسبت به بیمه محصولات زراعی خود اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در پوشش بیمه ای سطوح زیر کشت محصولات زراعی، باغی و جمعیت دامی، رتبه ششم کشور را کسب کرده است اظهار داشت: 28 درصد از محصولات زراعی استان در سال زراعی گذشته زیر پوشش بیمه قرار گرفته و بر اساس برآورد کارشناسان، 44 درصد از محصولات کشت پاییزه استان زیر پوشش بیمه بوده که در مقایسه با سال زراعی قبل 64 درصد افزایش یافته است.

مسعود محمدیان میزان غرامت پرداختی به زارعان خسارت دیده در سال زراعی گذشته را حدود 600 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: غرامت زارعان خسارت دیده استان پرداخت شده و در زمینه غرامت محصولات باغی نیز بیش از 95 درصد پرداخت شده و بقیه نیز به حساب باغداران خسارت دیده واریز خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باران
|
-
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
پس خدا بخواد تا خشک شدن آخرین قطره این دریاچه میخوان پیش برن دیگه!!؟!!؟!!؟ من پیشنهاد میکنم تو خود بستر دریاچه شلغم بکارن! خوب جواب میده ها !!!
یکی از خوانندگان
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0

عجیب است باران توجه نفرموده اند که با این طرح محصولات قابل رشد در شرایط کم آب مانند پسته برای اقتصاد مردم عزیز آذربایجان ترویج می شود و نیز کشت دانه های روغنی گلرنگ و کلزا که به دامپروران منطقه کمک می کند.

آیا آب های منطقه به خارج از آن منتقل شده است؟؟؟؟
یا اینکه سدهای بسته شده آب را برای آبیاری باغات و زمینهای کشاورزان و تهیه علوفه دامهای موجود در روستاهای آذربایجان ذخیره کرده اند؟
نظر شما
ادامه