کد خبر: ۷۷۴۴۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: تولد اولین گوساله نژاد جرزی خالص در کشت و صنعت مغان ماحصل جنین‌های IVF شرکت سینا فناوران ماندگار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، جرزی معروف‌ترین نژاد گوساله جهان برای اولین‌بار در استان از طریق انتقال‌ جنین منجمد شده در کشت و صنعت و دامپروری مغان متولد شد.

«صمد بهزاد» در این باره گفت: این نژاد برحسب قرارداد کشت و صنعت و دامپروری مغان با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای انتقال جنین نژاد جرزی در اوایل سال جاری صورت‌گرفته که خوشبختانه امروز شاهد تولد این نژاد معروف جهان در دشت مغان هستیم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: گوساله جرزی یا جرسی برای اولین‌بار در استان در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان متولد شد و پیش‌بینی می‌شود در دو سال آینده بیش از هزار رأس گوساله جرسی در این شرکت متولد شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ هزار رأس دام در ۲ سایت مجتمع دامپروری این شرکت وجود دارد خاطرنشان کرد: داشتن چربی بالای ۶درصد شیر و پایین‌بودن توقع غذای این نژاد نسبت به سایر نژادها از جمله مزایای جرزی است.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
1
1
از اخبار عقب هستید.الانن چند. ساله تو گاوداري مجتمع فکا اصفهان داره انجام میشه اینکار
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
شما از اخبار عقب هستید که هنوز نمیدونید افراد بخش جنین شناسی فکا از شاگردان دکتر شیرازی بودن و شرکت سینا فناوران هم تحت نظارت دکتر شیرازی بوده که متاسفانه هیچ ارگانی حتی پژوهشگاه ابن سینا به درستی از زحمات دکتر تقدیر نمی کنند
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
0
0
چربی بالای 6 درصد؟ شتر در خواب .... این نژاد ثابت شده در ایران جواب نمیده. مشکلات متابولبک زیادی داره. خود سینافناوران ماندگار رو ببینید در سال چه تعداد ماده گاو جرزی جوان رو مزایده میذاره و میفروشه؟ خوشون هم دارن شیفت میکنن رو هلشتاین و سیمنتال. جالب اینجاست هر کی ازشون گاو خریده هیچکدوم ابستن هم نمیشن حتی گاو نر انداختیم ابستن نشد. کلا 100 راس جرزی دارن اینهمه گاو حذفی با مشکلات تولیدمثلی عجیب نیست؟
نظر شما
ادامه