کد خبر: ۷۷۷۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: افزایش تلفات جانی ناشی از حملات سگ‌ها به ویژه سگ‌های خطرناک پلیس انگلیس از مردم خواست سگ‌هایی را که احتمال می‌دهند ثبت نام نشده اند به پلیس گزارش دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، افزایش تلفات جانی ناشی از حملات سگ‌ها به ویژه سگ‌های خطرناک به افراد و در پی قانونی شدن ضرورت ثبت سگ‌های خطرناک آمریکایی از گونه «ایکس بولی» (XL bully)، پلیس انگلیس از مردم خواست سگ‌هایی را که احتمال می‌دهند ثبت نام نشده اند به پلیس گزارش دهند.

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند از روز چهارشنبه این هفته، مالکان سگ‌های گونه «ایکس بولی» باید مالکیت این نوع سگ را ثبت کنند، آنان را بیمه کنند و در معابر با قلاده و پوزه بند مهار کنند، هنوز حدود ۱۵ هزار نفر، سگ‌های "ایکس بولی" را ثبت نکرده اند.

پلیس انگلیس در رسانه‌های این کشور از مردم خواسته است سگ‌هایی را که احتمالا ثبت نام نشده اند، گزارش دهند تا مالکان آنان، مورد پیگرد قانونی قرار گیرند و زندانی شوند.

بر اساس گزارش پلیس مالکان این گونه خطرناک سگ که تاکنون با حمله به انسان ها، بار‌ها به کشتار و جراحت مردم منجر شده اند تا ظهر روز چهارشنبه این هفته مهلت داشتند تا سگان خود را ثبت کنند. از این پس پلیس می‌تواند این سگ‌ها را برای نابود کردن، با خود ببرد و مالکان علاوه بر روانه شدن به دادگاه و تشکیل پرونده مجرمانه، به مدت نامحدود، زندانی و جریمه خواهند شد.

روزنامه گاردین نوشت: بر اساس گزارش پلیس پیش از پایان مهلت اعلام شده، بیش از ۳۵ هزار سگ "ایکس بولی" ثبت شده اند و ۱۵۰ نفر نیز به خاطر این که سگ هایشان معدوم شده اند، درخواست غرامت کرده اند. این روزنامه نوشت دامپزشکان می‌گویند احتمالا حدود یکصد هزار قلاده سگ از این گونه خطرناک، در انگلیس وجود دارند که زنگ خطری برای افراد جامعه به ویژه کودکان و سالخوردگان است.

بنا به گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا استاتستا پارسال ۳۱۷ نفر در انگلیس به علت حمله سگ‌ها زحمی شدند و که مداوا درباره برخی از قربانیان حمله سگ‌ها موثر واقع نشد و آنان جان باختندکه شماری از آنان کودک بودند.
مرکز ملی آمار انگلیس هم اعلام کرد در پنج سال اخیر شصت درصد بر میزان حمله سگ‌ها به افراد در این کشور افزوده شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
2
بعد تو ایران یه سری که همه میدونن چیکاره هستن، اسم خودشونو گذاشتن حامی سگ.
به نام سگ، به کام جیب خودشون.
نظر شما
ادامه