کد خبر: ۷۸۱۰۸
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر مجتبی نوروزی» افزود: شخصا در برخی موارد و مصادیق، تمام مقامات بالادستی را در خصوص اهمیت حفظ این عزم و اراده بهداشتی در خصوص تلاش برخی کشورها برای عدم واردات و عبور دام زنده از طریق ایران اقناع و همراه کرده‌ام ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع مدیران ادارات کل دامپزشکی استان‌ها گفت: ماهیت اصلی دامپزشکی در تمام جهان از جمله ایران اقتصادی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی» پس از اینکه در وصف اهمیت باور قیامت در اذهان هر فرد مسلمان و مؤمن تاکید کرد و از کلام وحی در این خصوص سخن گفت، به تصاویری از نماز جمعه باشکوه برگزار شده در غزه اشاره کرد و افزود: ما باید افتخار کنیم در جبهه حق و خداوند هستیم و حتی اگر در حد احساس ناراحتی در خلوت خودمان هم باشد کفایت می‌کند.

در ادامه، وی تصویر دیگری از جنایات علیه مردم یمن را نیز به نمایش گذاشت و آینده را از آن قوم یمن دانست و خواستار تداوم احساس همدلی و همیاری مردم با این عزیزان گردید.

وی در بخش دیگری از این جلسه بر اهمیت اولویت ممنوعیت ورود هرگونه دام زنده به کشور تاکید کرد و تا جایی این ملاحظه را حائز اهمیت برشمرد که گفت: شخصا در برخی موارد و مصادیق، تمام مقامات بالادستی را در خصوص اهمیت حفظ این عزم و اراده بهداشتی در خصوص تلاش برخی کشورها برای عدم واردات و عبور دام زنده از طریق ایران اقناع و همراه کرده است.

وی با اشاره به نشستی که اخیرا با جمعی از واردکنندگان دارو و واکسن داشته افزود: این اطمینان را دارم که حتما ایران و ایرانی می‌تواند دارو و واکسن داخلی را تولید کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مجددا بر اهمیت حضور جدی و دفاع قاطع از اهمیت پشتیبانی از دامپزشکی در جلسات شورای برنامه ریزی استان‌ها تاکید کرد و گفت: همانطور که در خصوص پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی اقدامات خوبی صورت گرفت، باید در خصوص آبزیان هم بسیار مراقبت کرد تا با استفاده از ظرفیت بالای آبزیان منابع درآمدزایی بالایی برای کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه اصل فعالیت سازمان دامپزشکی کشور اقتصادی است، خطاب به مدیران کل دامپزشکی در استان‌ها تصریح کرد: امروز دامپزشکی را در جهان با عنوان اقتصادی می‌شناسند و به همین دلیل نیز باید اطلاعات اقتصادی را بالا برد؛ کما اینکه تاثیرات مثبت کاهش ضایعات روی توجیه اقتصادی در تولید خوب را با مطالعات اقتصادی انجام شده در مؤسسه پژوهش و مطالعات اقتصادی می‌توان به خوبی متوجه شد.

دکتر نوروزی در خصوص اهمیت جهاد دامپزشکی نیز به حداکثر جلب همکاری سپاه و همچنین انعکاس خبری آن تاکید کرد و در بخش دیگری از توصیه‌های مدیریتی خود به مدیران کل دامپزشکی استان‌ها، خواستار جدیّت آنها در آغاز طرح ملی و فراگیر نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور شد.

در پایان این مراسم، دکتر مجتبی نوروزی لوح تقدیری را نیز به پاس زحمات دکتر مسعود محمدیان مدیرکل دامپزشکی استان تهران در زمینه بهداشتی و پیشگیری و قرنطینه، دکتر اعلمی مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در زمینه امور اداری و معاونت توسعه، دکتر ناصر عسگری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در زمینه جهاد دامپزشکی، دکتر حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در زمینه دارو و درمان و دکتر سرگزی مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در زمینه تامین منابع مالی و اعتباری اهدا کرد.

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک
|
France
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
2
24
اقای دکتر عزیز این اطلاعات دقیق و بروز رو کی میده بهتون که می‌گوید دامپزشکی دنیا اقتصادی هست؟
رئیس ،دامپزشکی ترجمه میشه درمان گری حیوانات، تا کجا میخواید هم حیوانات رو کوچک و خرد و در حد خوراک نشون بدید هم ما بدبختی‌ای درمانگر رو در حد مرغدار و کارخانه دار پایین بیارید؟
اقا والله خسته شدیم، مشکات صنفی رو تو چاه میتونیم فریاد بزنیم فقط، هیچ گوش و فکری وجود نداره که دامپزشکی رو با ۴تا جای درست دنیا مقایسه کنه،فقط با ۴تا کشور دورمون و بلوک شرق اروپا و امریکا جنوبی ،عزیزان قانون سازمون مجری ،برید با کشورایی که کل قانونامون رو ازشون کپی کردیم مقایسه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
2
25
آقای دکتر نوروزی این مسیری که شما می فرمایید در هیچ جای قانون سازمان دامپزشکی کشور اشاره نشده است اگر سازمان مسئولیت های قانونی خود را انجام دهد خیلی هنر کرده لازم به دخالت در امور اقتصادی نیست
پاسخ ها
احمد زارعی شمس ابادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آقای عزیز اولا اینقدر فرافکنی نکنید دوما قوانین کشورهای دیگر را هم از روی منشور با اصیل ایرانی نوشتند سوما به مرغداری و کشاورز و کارخانه دار توهین نکنید چهارم اینکه علم از کجا بدست اومد از روز اول دانشگاه بود خیر از تجارب همین مرغداری و کشاورز به صورت تحقیق میدانی علم و تجربه کشاورز و مرغداری و دامدار را مکتوب کردند دادند در دسترس شما که چهار کلاس درس خوندی یک چیزی یاد بگیری ولی انگار از درس و دانشگاه در ابتدا به جای ادب فقط توهین وتحقیر را یاد گرفتی یک نفر که شاید فقط زبان فارسی را یاد گرفتی تایپ کنی و از ایرانی بودن چیزی یاد نگرفتی حالا چی به ضرر هست احتمالا یک شرکت داری تو فرانسه که تولید دارو می‌کند به ایران می‌فرستد ولی ما دامداران و کشاورزان داخلی از داروی اصیل ایرانی حمایت می‌کنیم مثل واکسن کرونری ایرانی شما هم تلاش کن ولی حق توهین به ایران و ایرانی و تحقیر به محصولات داخل را نداری اینطوری خودت را تحقیر کردی از طرف یک ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ایشون به کسی توهین نکرد در ضمن فرافکنی رو داری شما میکنی
نقد کردن و گفتن عیب کار بی ادبی محسوب نمیشود اگر بی ادبانه بود سخن ایشون رو خود حکیم منتشر نمیکرد
امیدوارم یاد بگیریم لاپوشانی و توجیه نکنیم
دکتر نیوشا جهانمردی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شمس آبادی!! تا جایی که میدونم با سینوفارم چینی بعد از هزاران مرگ و و میر و بیماری و کلاپس سیستم درمانی و مرگ دهها پزشک و پرستار از کووید19 خلاص شدیم. واکسن ...رازی یا چی کی و کجا تولید شد که ما خبر نداریم. کجا تست و ترایال و کدوم رگولاتور موثق تایید کرد جهت مصرف؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
2
19
شما که به قوانین آشنا هستید دامپزشکی اصلا در شورای برنامه ریزی استان عضو نیست شما تلاش کنید تصویب نامه هیات وزیران بگیرید این دستگاه اقتصادی در شورای برنامه ریزی اضافه شود.
دامپزشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
1
22
پس لطفاً با انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت اقتصاد ما رو به ماهیت اصلی خودمون برگردونید!!!!!!!
مگه ماهیت بهداشتی چه ایرادی داره که از اون فراری هستیم؟
ماهیت ما بهداشتی است و همین ایستادگی و خون دل خوردن ما بر رعایت موازین بهداشتی است که جیب حضرات اقتصادی و تولیدی رو پرپول میکند ولی افسوس که فهماندن همین هم به حضرات سخت است.
سعی کنیم ماهیت خودمون رو فراموش نکنیم شاید از اسب افتاده باشیم ولی از اصل که نیافتادیم ???
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ماهیت بهداشتی ایرادش اینه که متاسفانه توش نون نداره! مثل تست سل و بروسلوز، CFT مشمشه، مثل تقلبات شیر و گوشت، مثل PMS دارو ها و واکسن ها، سنجش اثر میکروبی، مثل ارسال نمونه های مرضی از PPR و FMD ، LSD گرفته تا آنفلوآنزای فوق حاد و سنجش فلزات سنگین جیوه، سرب، کادمیوم)، بایوبچ دارویی و... بهره بردار محترم همه اش رو از موانع تولید می دونه و ما هم چون فرمودند ماهیت اقتصادی داریم و نه بهداشتی! باید ضوابط دست و پاگیر بهداشتی برای بهره بردار بسیار گرامی رو حذف کنیم تا آرامشش به هم نخوره و تولید بی کیفیتش رو ادامه بده! مگر اینکه برای صارات، بیگانگان الزام به ضوابط بهداشتی داشته باشند. تازه طویله و مرغداری و استخر آبزیان بو میده، پیف پیف!! بازدید مراکز عرضه و بسته بندی گوشت و لبنیات رو بچسب!!
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
14
درود بر شما آقای دکتر نوروزی عزیز
ماهیت اصلی و فلسفه وجود دامپزشکی اقتصادی نیست بلکه «بهداشتی» است. قدر مسلم به تبع رعایت بهداشت دام و ارتقاء بهداشت عمومی، سرمایه های دامی حفظ و تولیدات دام و فرآورده های دامی توسعه پیدا خواهد کرد و همچنین اقدامات در حوزه بیماری های مشترک نیز سطح بهداشت عمومی رو بالا و هرینه های پیشگیری و درمانی کاهش میده که در مجموع به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.نقش بهداشتی رو به هیچ عنوان ذیل اقتصاد تعریف و توجیه نکنیم. چون ممکنه در مقاطعی و بنا بر شرایطی به بهانه عدم صرفه اقتصادی، اقدامات بهداشتی قربانی اقتصاد بشه.بهداشت امر حیاتیست و از این سنگر هرگز نباید عقب نشست.
آزمایشگر بی طرف، دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
2
از منافع خدمات بهداشتی دامپزشکی منتفع شدن بخش تولید و کاهش آلام مردم و کاهش هزینه های درمانی برای مردم و دولت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
6
زحمات و کارها را بدنه ادارات شهرستان می کشند مدیران کل تقدیر نامه می‌گیرند .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
7
چه نیکوفرموده است شاعر
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که شمامیروید به ترکستان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
2
تامین منابع مالی یعنی چی ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
7
جناب دکتر نوروزی سلام
بیان هر اظهار نظری گاه مسیری باز میکند که جز به خطر افتادن اقتصاد دامداران و سلامت مردم نتیجه ای ندارد.
فراموش نکنید ما در کشوری زندگی میکنیم رانتخواران اقتصادی با پشتوانه سیاسی در اتوبانی هموار و تولید کنندگان و مصرف کنندگان در جاده ای حرکت می کنند که اسفالت سرد بر آن ریخته شده است.
رسیدن به اقتصاد از جاده بهداشت حرکتی منطقی و عملی است . ولی بهداشت دام و سلامت مصرف کننده را در پیش پای اقتصادی های ذی نفوذ ذبح کردن حرکتی اگر نگوییم فرصت طلبانه که حرکتی ناشیانه است که از شما که راند دوم تان است بعید است .
هر چند بهانه گیری غیر کارشناسی بهداشتی بدون توجه به ریسک آنالایسیس ، پای چوبین اقتصاد را در گل فرو می برد .باید مسیر بهداشت را بی بهانه با توجه به خرد جمعی و تجربیات گذشته کارشناسی کرد تا مسیر اقتصاد برای حرکتی پایدار اماده گردد و سلامت مردم نیز تضمین لازم را داشته باشد . در این مسیر ما اول راه که نیستیم قویا بدهکار به اقدامات بهداشتی هستیم. لذا پیشنهاد می شود از این نوع اظهار نظر های شتابزده اجتناب کنید که ثبت حکیم مهر می شود !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
1
1
............ با این قیمت ها گوشت حالا که باید واردات کنند بهونه میارن.فقط باید گفت یک کم انصاف یکم وجدان اینطور بشه گوشت میشه کیلو یک ملیون.??
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
راهکار اصلاح و ثبات گوشت تولید متداوم بود که با بی برنامه گی وزارت خانه از سال ۹۷ نابود شد الان هم راهشان غلط است چون اصول مدیریت را هیچ وزیری در حد جایگاه خود نمی داند
دكتر دامپزشك دولتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
2
7
جناب آقاي دكتر نوروزي
رياست محترم سازمان دامپزشكي كشور
باسلام و احترام
اگر شما واقعا و عميقا اعتقاد داريد كه ماهيت اصلي سازمان دامپزشكي اقتصادي است نبايد دامپزشكان عمومي و متخصصص شما ماهانه ١٥ميليون در اين سازمان با ماهيت اقتصادي حقوقشان باشد.لطفا اول وضعيت حقوقي و اقتصادي نيروها را اصلاح بفرماييد تا ماهيت اقتصادي سازمان را متبلور سازند.
پاسخ ها
القاصی المهر
| Germany |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کف حقوق با یارانه و کارانه و متفرقه بالای ۲۵ میلیون است.دکتر عزیز الان حمالهای بازار تهران روزی ۴۰۰ تا ۶۰۰ کاسب هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
0
11
قانون سازمان دامپزشکی رو بخونید خود قانون ماهیت بهداشتی دامپزشکی را بیان می کند متاسفم
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
6
با سلام درج عنوان دامپزشکی بر روی این رشته در همه رده ها اهمیت ماموریت اصلی آن یعنی تامین بهداشت دام،طیور،آبزیان و فرآورده های حاصل از آن را نشان داده و بدون شک ارائه خدمات بهداشتی بر پایه علم شاخصهای اقتصادی را هم ارتقاء می بخشد.
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
6
اقتصادی؟؟!! طب و پیشگیری و بهداشت عمومی و کنترل کیفیت اقتصادیه؟؟!!!!! لابد سازمان دامپزشکی هم بنگاه اقتصادیه؟؟؟!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
1
4
هرموقع که فرصت کردید یک سری هم به استان ....... بزنید چون پرسنل و روسای ادارات و مردم اسیرند که چندتا مدیرکل دارد؟
خود مدیرکل مدیرکل است یا اون مدیر حوزه ریاست ؟!!
دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
0
1
جناب آقای دکتر نوروزی :
متاسفانه در ایران همه چیز رو با رویکرد اقتصادی می‌سنجند و مقایسه می کنند . ولی این امر جهانی نیست .
نظر شما
ادامه