کد خبر: ۷۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: همکاری‌های دامپزشکی و دامداری و شیلاتی و قرنطینه ای ایران و افغانستان گسترش می یابد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر مجتبی نوروزی»، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس این سازمان به همراه «مهندس مهاجر» معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی و «دکتر مریم جلیلی مقدم»، رئیس سازمان حفظ نباتات و همچنین با همراهی «دکتر حسن کاظمی قمی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، با «الحاج مولوی عطاء الله عمری» وزیر زراعت، آبیاری و مالداری دولت افغانستان در خصوص همکاری‌های دامپزشکی و دامداری و شیلاتی و قرنطینه ای ایران و افغانستان دیدار کردند.

بنابراین گزارش، در این جلسه که برخی از معاونین وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز حضور داشتند با استناد به تفاهم‌های کمیسیون مشترک که عمدتا با محوریت آموزش کارشناسان، استفاده از واکسن‌ها و داروهای تولید ایران، سرمایه گذاری مشترک در تولید دارو و واکسن است، بر استفاده از تجربیات متقابل در این خصوص تاکید کردند.

در این دیدار، پس از تاکیدات دکتر نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان بر اهمیت توسعه همکاری‌های دوجانبه دو کشور برادر و مسلمان که دارای مرزهای زمینی مشترک گسترده هستند؛ «دکتر حسن کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در خصوص شیوه اجرای تفاهمنامه مشترک بین دو کشور، نکاتی را جهت تسهیل و تسریع در پیشبرد مفاد آن گوشزد کرد.

در این راستا جلساتی نیز با حضور بخش خصوصی ایران از جمله زنجیره تولید جوجه و خوراک شرق کشور، شرکت داروسازی نصر فریمان و بخشی از تشکل‌های بخش خصوصی برگزار گردید.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
1
6
فکر کنم بعد سنگال و افغانستان کشور بعدی جیبوتی یا آفریقا مرکزی... جایی باشه
البته کنگو هم خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
1
4
همکاری دامپزشکی ایران و جمهوری طالبان البته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
طالبان‌جمهوری نیست
حکومت طالبان
که آب رو روی مردم سیستان بسته
بعد این بزرگواران میرن باهاشون سر یه میز صحبت‌میکنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
البته که مذاکره خوب است ، در صورت انعقاد قرارداد تامین دارو و ... ، آنها وابسته خواهند شد و این می تواند اهرم فشار باشد ، سیاست خوبی ست اتفاقا
نظر شما
ادامه