کد خبر: ۷۸۱۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مشکلات پزشکان برای تامین هزینه های مطب بعد از هدفمندی یارانه ها، اظهارداشت: متاسفانه این وضعیت باعث شده تا تعدادی از پزشکان به سراغ ساختمان سازی، موبایل فروشی و گاهی اوقات مسافرکشی بروند.

دکتر ایرج خسرونیا به وضعیت معیشتی پزشکان اشاره کرد و افزود: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه بخش سلامت افزایش یافت به طوریکه برخی از پزشکان توانایی تامین هزینه های مطب شان را ندارند.

وی با انتقاد از متناسب نبودن افزایش تعرفه ها و نرخ تورم در کشور، گفت: آنچه به عنوان رشد تعرفه ها اتفاق می افتد حداکثر 10 درصد و بعضا بین 5 تا 6 درصد است. در حالی که نرخ تورم به مراتب بالاتر از این اعداد و ارقام است.

خسرونیا با اعلام اینکه افزایش تعرفه ها با هزینه ها جور در نمی آید، ادامه داد: این وضعیت باعث شده آن دسته از پزشکان که نمی توانند هزینه های تاسیس مطب را تامین کنند، به سراغ مشاغلی غیر از پزشکی می روند.
صرفنظر از درستی یا نادرستی اعلام صریح مشاغلی که بعضی پزشکان به آن روی می‎آورند، این گفتگو در حالی انجام شده که عده‎ای از دامپزشکان هم از وضعیت نسبتاً مشابهی برخوردارند اما سازمان نظام دامپزشکی تاکنون نه تنها اثر هدفمندسازی یارانه ها را بر تعرفه های خدمات دامپزشکی و وضعیت دامپزشکان بررسی و منتشر نکرده بلکه هیچ مصاحبه‎ و ابراز نظری هم از مسئولین این سازمان مشاهده نشده است.

این در حالی است که بهمن ماه سال گذشته، مدیرمسئول حکیم مهر در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خواستار بررسی آثار هدفمندسازی یارانه ها بر وضعیت تعرفه‌های خدمات دامپزشکی توسط سازمان نظام دامپزشکی شده بود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
پزشکی که پول اجاره مطب نداره، برج ساز می شه؟؟!!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
0
0
گویا نظام 3 نامه برای تغییر تعرفه ها نوشته اما ...
امیر
|
-
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۸
0
0
دکتر مقدم
منظور هزینه های جاری مطب است یعنی دخل و خرج مطب به هم نمیاد! بنابراین ادامه کار سود که هیچ، بلکه ضرر هم دارد بنابراین به کارهای سودآور روی می آورند مثل ساختمان سازی (نه لزوما برج!!) و منظور این نیست که پول اجاره مطب ندارند!
نظر شما
ادامه