کد خبر: ۷۹۹۸

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ارجاع بیش از 6 هزار مورد پرونده تخلف فراوده های دامی آلوده به مراجع قضایی کشور خبر داد.
دکتر سید محسن دستور 28 دی ماه سالجاری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در 9 ماهه امسال 2 میلیون بازدید از مراکز عرضه فراورده های دامی انجام شد که بیش از 6 هزار مورد پرونده تخلف به مراجع قضایی کشور ارجاع شد.

وی در ادامه از  حدود 500 میلیون مورد نظارت بر کشتارگاه های طیور و 6 میلیون مورد نظارت بر کشتارگاه های دام سبک و سنگین خبر داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به گسترش فعالیت های این سازمان در ایام خاص مثل محرم و صفر، عید قربان و ایام نوروز گفت: یک هزار و 300 اکیپ ثابت در ایام عادی سال فعال هستند که در ایام خاص به یک هزار و 700 اکیپ افزایش پیدا می کند.

دستور به اقدامات این سازمان در عید قربان اشاره کرد و ادامه داد: در عید قربان امسال ذبح 400 هزار راس دام توسط نیروهای این سازمان نظارت شد و در دهه محرم نیز ناظرانی بر هیئت ها و ذبح هایی که توسط این هیئت ها انجام می شد، نظارت می کردند.

وی مبارزه با بیماری های مشترک را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا و به منظور ارتقای بهداشت عمومی، در نه ماهه امسال 600 هزار مورد نمونه برداری بروسلوز، 23 میلیون مورد سم پاشی بدن دام سبک و 2.5 میلیون سم پاشی بدن دام سنگین انجام گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به پرداخت 75 درصد مبلغ خسارت دامدار در خصوص خروج دام های بیمار از چرخه اضافه کرد: هر سال برای پرداخت غرامت به صاحبان دام هایی که آلوده تشخیص داده می شوند و باید معدوم شوند، مبلغی به میزان چهار میلیارد تومان در نظر گرفته می شود که در نه ماهه امسال  بیش از 2 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

دستور اعلام کرد: در حال حاضر 220 کشتارگاه ویژه طیور و 400  کشتارگاه ویژه انواع دام در سطح کشور فعالیت می کنند که تنها 60 کشتارگاه به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی هستند.

وی همچنین از احداث 50 کشتارگاه جدید صنعتی در سطح کشور خبر داد.
 

 

نظر شما
ادامه