کد خبر: ۸۱۳۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
اخیراً حکیم مهر با تذکر به سازمان نظام دامپزشکی از انتشار اخبار بدون ارتباط به حرفه دامپزشکی در سایت آن سازمان انتقاد کرده بود اما سایت نظام دامپزشکی ترجیح داد به جای پاسخ منطقی به این انتقاد راه دیگری را برگزیند که همین امر موجب واکنش تعدادی از دامپزشکان شده است...

حکیم مهر -  یک وبلاگ با اشاره به ادبیات بکار رفته در سایت سازمان نظام دامپزشکی رویکرد این سازمان را در مطلبی با عنوان " آیا ادبیات و رویکرد نظام دامپزشکی زبان ما دامپزشکان است ؟" مورد انتقاد قرار داد.

این در حالی است که به تازگی سایت سازمان نظام دامپزشکی بجای عذرخواهی از انتشار اخبار بدون ارتباط به حرفه دامپزشکی نظیر جن -  نرخ سکه و دلار -  افزودن زمین های کشاورزی و طرح مشکلات پزشکان عمومی (!) با جدی گرفتن مطلب کنایه‌آمیز مشاور عالی حکیم مهر سعی در توجیه اشتباه خود داشته است.

در مطلب منتشره از سوی سازمان نظام دامپزشکی با بکار بردن عباراتی نظیر "ننه امقظی" و انتشار برخی مطالب توهین آمیز نسبت به دامپزشکان پاسخگویی فراموش شده است.

نکته مهم تر آنکه در این سایت در اقدامی بی سابقه در قالب نظرات بینندگان به وزیر جهاد کشاورزی هم تاخته شده و دکتر سید محمد آقامیری به دلیل ایستادگی مقابل وزیر مورد تقدیر قرار گرفته است!

گفتنی است اخیراً حکیم مهر با تذکر به سازمان نظام دامپزشکی از انتشار اخبار بدون ارتباط به حرفه دامپزشکی در سایت آن سازمان انتقاد کرده بود اما سایت نظام دامپزشکی ترجیح داد به جای پاسخ منطقی به این انتقاد راه دیگری را برگزیند که همین امر موجب واکنش تعدادی از دامپزشکان شده است.

مدیرمسئول حکیم مهر هم که در سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی به عنوان عضوی از آن سازمان مورد توهین قرار گرفته در یادداشتی محترمانه به مدیر روابط عمومی آن سازمان نکاتی یادآور و خواستار پاسخگویی آن سازمان به سوالاتی شد که بهتر است بجای مطالب بدون ارتباط به حرفه دامپزشکی به آن سوالات پرداخته شود.

متن یادداشت دکتر لطفی‌زاده در سایت سازمان نظام دامپزشکی و ذیل مطلب توجیهی آن سازمان به این شرح است :

همکار محترم جناب آقای دکتر حسن پور / با سلام و احترام / از اینکه اخبار حکیم مهر را دنبال می فرمایید تشکر می کنم. هدف از انتشار اخبار حکیم مهر تذکر اشتباهات و ان شاء الله فراهم شدن زمینه ای برای اصلاح آن است. هر چند جملات جناب آقای دکتر دباغ مقدم مشاور عالی حکیم مهر حاوی کنایه های متعددی است که جدی هم نبوده و ظاهراً حضرتعالی و همکاران ارجمندمان در سازمان نظام دامپزشکی آن را جدی انگاشته اید و البته برای شما در این سطح و جایگاه این امر مناسب نیست اما این خبر فرصتی شد برای آنکه نکته ای را با شما در میان بگذارم. نکته ای که برآمده از دلسوزی عمیق اینجانب است. لابد برای جنابعالی هم گاهی شکوه‎های همکاران دامپزشک و سایر رده دامپزشکی ارسال می شود و احتمالاً همین حال من را تجربه فرموده باشید وقتی یک دامپزشک در معرض از دست دادن زندگی خانوادگی خود به دلیل مشکل اشتغال است جز درد و اشکی که از چشمان ما روان شود می توانیم کار دیگری بکنیم؟ قبلاً هم به جنابعالی عرض کرده ام ان شاء الله که قصد شما خیر است اما این گونه اخبار و بخصوص ادبیاتی که بکار می برید به نظرم نمکی است که بر زخم همکاران پاشیده می شود.

بهتر نیست بجای اینگونه اخبار که ربطی هم به حوزه دامپزشکی ندارد (منظورم اخباری مانند جن و زمین کشاورزی و غیره است) به مسائل اساسی حرفه دامپزشکی بپردازید؟

بهتر نیست بجای انتشار اینگونه اخبار و نقل مطالب دون شأن دامپزشکان نظیر ننه امقظی و غیره پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی تأثیر هدفمندسازی یارانه ها را بر تعرفه خدمات دامپزشکی بررسی و نتیجه را منتشر نکرده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا صندوق تعاون و رفاه آن سازمان نزدیک به یک سال است بی مسئول رها شده و در رکود کامل به سر می برد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی نتیجه استانداردسازی مشاغل دامپزشکی را که در جلسات متعدد کمیته های تخصصی این سازمان قرار بود احصاء شود رها کرده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی به رغم دریافت حق عضویت از اعضاء جریان آزاد اطلاع رسانی را که وظیفه است با منت در قالب نشریه به فروش می رساند؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی به دنبال برقراری حق سختی کار دامپزشکان به رغم طرح این موضوع و پیگیریهای متعدد از چندین سال قبل تاکنون نیست؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا کمیته های تخصصی سایر رده های دامپزشکی و بانوان در سازمان نظام دامپزشکی به حاشیه رفته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا کارکرد کمیته های تخصصی به برگزاری کنگره و درآمدزایی از آن تبدیل شده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا با گذشت حدود یک سال از برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی هنوز تکلیف برگزاری جلسات منظم شورا برابر تکلیف قانونی که باید ماهانه برگزار شود در هاله ای از ابهام است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی در دوره اخیر به رغم تعویض چندین معاون برنامه ریزی از غیردامپزشک تا دامپزشک یک برنامه مدون در قالب برنامه های خود منتشر نکرده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی کتاب گزارش عملکرد دوره سوم را هنوز بعد از گذشت یک سال از پایان این دوره در اختیار صنف قرار نداده است و گزینشی پیش از آن در اختیار وزیر و برخی مسئولین قرار گرفته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا وعده هایی نظیر "طرح امداد و اورژانس دامپزشکی برای اولین بار" با گذشت حدود چهار سال از این وعده هنوز اجرایی نشده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید سازمان نظام دامپزشکی که باید مدافع حقوق دامپزشکان باشد چرا در خود این سازمان قراردادهای کوتاه مدت بعضاً سه ماهه با کارمندان خود منعقد می کند و ثبات شغلی را خدشه دار می سازد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی از افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی به رغم گذشت چهار سال خبری منتشر نمی کند و تورم را در نظر نمی گیرد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی در امور بین الملل که در انتهای عنوان سمت حضرتعالی است اقدام موثری نداشته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا آیین نامه اجرایی ماده 19 به اذعان جناب آقای دکتر آقامیری توفیق اجرایی چندانی نداشته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی هیچ موضع گیری درباره افزایش بی رویه تعداد دانشکده های دامپزشکی و دانشجویان این رشته در چهار سال گذشته نداشته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سایت نظام دامپزشکی استانها از یک پورتال پیروی نمی کند و فعالیت به روزی عمدتاً ندارند؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا خدمات الکترونیک از طریق سایت سازمان نظام دامپزشکی به اعضاء به نحو مؤثری ارائه نمی شود؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا یک کارت عضویت که صادر می کنید چهار خط روی آن می افتد و کسی هم به فکر درست کردن دستگاه چاپ کارت نیست و آنوقت دامپزشک این کارت را به عنوان نشانه هویت صنفی باید به مجامع مختلف ارائه دهد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی هیچ بانک اطلاعاتی مدونی از طیف و پراکندگی عضویت دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی ندارد و اقدامی هم برای آن انجام نمی دهد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا نظام دامپزشکی در شهرهای کوچک نماینده (دفتر) خود را در داروخانه و امثالهم قرار داده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی شرکت بین المللی (!) نظام سبز صبا را تأسیس کرد و هیچ خبری از رکود فعالیت چندین ساله آن منتشر نمی کند و توضیحی هم نمی دهد؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا مسئولین محترم سازمان نظام دامپزشکی در بدو ورود خود به آن سازمان بالای کارت معرفی خود عبارت "ریاست جمهوری" درج کرده بودند (در حالی که سازمان نظام دامپزشکی زیرمجموعه ریاست جمهوری نیست) و هیچگاه هم توضیحی درباره این اشتباه خود ندادند؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا کیفیت علمی دوره های بازآموزی به اذعان جناب آقای دکتر آقامیری (در کنگره دامهای بزرگ) کاهش یافته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی هیچ ارتباطی با دامپزشکان شاغل در بخش بهداشت (در وزارت بهداشت و دانشکده های پزشکی) برقرار نکرده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید معیار انتخاب مدرسین برای تدریس دوره های بازآموزی چیست؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا باید نام دکتر آقامیری در فهرست سخنرانان همایش هاری و مهم‎تر از آن مراسم روز ملی دامپزشکی باشد و ایشان حضور نیابند و رئیس نظام پزشکی جای دکتر آقامیری را خالی ببیند؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا هدف از تأسیس صندوق تعاون و رفاه که کمک مالی به اعضاء این سازمان بود برآورده نشده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا خبری از پیشرفت کار تعاونی های مسکن استانی به تفکیک استانها منتشر نمی شود؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا مشاور سایر رده های دامپزشکی آن سازمان در محل این سازمان حاضر نمی شود؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا یک معاونت در آن سازمان به نام رفاه و امور اجتماعی ایجاد شد و بعد هم تا امروز پس از مدت کوتاه فعالیت منحل شد، مگر نه آنکه باید این اقدام برابر یک برنامه مدون و هدف‎دار انجام می شده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا فعالیت برخی کمیته های تخصصی آن سازمان با رکود مواجه شده است؟

بهتر نیست پاسخ دهید موسسه کاریابی آن سازمان چه بیلانی از نظر عملکرد داشته است؟

بهتر نیست پاسخ دهید چرا آن سازمان به دنبال کاریابی می رود و این در حالی است که از سویی دیگر جناب آقای دکتر آقامیری در مصاحبه های متعدد کاریابی را وظیفه نظام دامپزشکی نمی دانند، اگر وظیفه نیست چرا انجام شده است؟

و برخی دیگر از سوالات ... امیدوارم جنابعالی که تصورم آن بود با حضورتان روابط عمومی و پاسخگویی در آن سازمان شکل بهتری به خود می‎گیرد اما در عمل این اتفاق مشاهده نشده است – به رغم اطلاع از محدودیت‎هایی که با آن روبرو هستید – به این سؤالات بیشتر بیاندیشید و پاسخ آنها را در اختیار اعضاء محترم سازمان نظام دامپزشکی قرار دهید. بدانید که بکار بردن ادبیاتی فاخر در سایت سازمان نظام دامپزشکی و از سوی جنابعالی سبب ارتقاء جایگاه دامپزشکی در نگاه تیزبین تصمیم‎سازان بهداشت و درمان کشور خواهد داشت و اگر روند وارد کردن "ننه امقظی" و امثالهم به آن سایت ادامه یابد روز به روز شاهد افول این جایگاه خواهیم بود. با تجدید احترام - دکتر محمد لطفی‎زاده / مدیرمسئول حکیم مهر

 

خبر مرتبط :

برچسب ها: وبلا ادبی،
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک همکار
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
بیننده محترم / با سلام و احترام / ضمن تشکر از بازدید شما / به استحضار می رسانم که به رغم برخی اختلاف نظرها ظاهراً مراحل به سرانجام رسیدن انجمن علمی بهداشت مواد غذایی در حال طی شدن است. امیدوارم در فضایی آرام این امر به سرانجام مناسبی برسد. ان شاء الله در آینده سعی می کنیم این موضوع را پیگیری نماییم. با تشکر مجدد - مدیرمسئول حکیم مهر

با سلام و احترام
جناب آقای دکتر لطفی زاده، دو خواهش از خدمتتان داشتم:
1. لطف بفرمایید پس از تصویب نهایی بودجه 91 وضعیت دامپزشکی را در یک لینک بررسی بفرمایید
2.آیا انجمن بهداشت مواد غذایی که جنابعالی نیز عضو آن هستید به تایید نهایی وزارت علوم رسد؟ منظور بنده هیئت مدیران و جلسه برگزارشده می باشد که شما به تفصیل بدان پرداخته بودید و نهایتا وب سایت مشخصی برای آن ایجاد شد یا خیر
با سپاس
دانشجو
|
-
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
سلام مطلب مربوط به جواب بسیار عالی شما و همچنین نظرات مربوط به اون مطلب توی سایت نظام دامپزشکی روخوندم.
...اوره! واقعا برای نظام دامپزشکی متاسفم و به دامپزشکان بخاطر این اقدام و جواب سایت نظام که جوابی...بود تسلیت میگم!
مطلبش از عکسش ....اورتره!واقعا متاسفم براشون و همچنین برای خودم ودامپزشکان که این سایته نظام دامپزشکیه!!
کاملا با این عکس و مطلب متوجه شدیم که رسمی بودن یک سایت ، یعنی چی!!!!!
امام علي(عليه السلام) فرمودند:
ما أكثَرَ العِبَرَ وَ أقَلَّ الاِعتِبارَ ؛
چه بسيارند عبرت‏ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن .
غرر الحكم و درر الكلم، حديث9542
این داستان زیر وصف حال بعضی ها ست که اگر کسی بخواد کار صحیحی کنه یا حرف منطقی ای بزنه، جلوش وایمیسند و باهاش مخالفت می کنند...:
خواب دیدم قیامت شده است. هرقومی را داخل چاله‏ای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله‏ی ایرانیان. خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما ایرانی ها اعتماد کرده نگهبان نگمارده‏اند؟»
گفت:«می‌دانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.» خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...» نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یاد هندوستان کند خود ما بهتر از هر نگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله باز گردانیم!
لطفا اشتباه برداشت نشود و به خطی که قبل حکایت ذکر کردم توجه شود.
دانشجو
|
-
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
به جای کلمه .... که حذف شد میگم :تاسف-خجالت
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
راست میگه این با نمک بازی های نظام دامپزشکی نمک بر روی زخم دل ماست این تعرفه ها کی باید درست شوند؟؟؟
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
بنده هم به عنوان یک دامپزشک به کار بردن چنین ادبیاتی را در سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی نمی پسندم و امیدوارم مدیر محترم روابط عمومی نظام دامپزشکی هر چه سریعتر آن را اصلاح کنند. اگر در سایت دامپزشکی جوامع، انجمن ها و نظام های دامپزشکی کشورهای دیگر حتی یک مورد ادبیاتی این چنین یافت شد، نظام هم می تواند به همین روش ادامه دهد. از مدیر محترم روابط عمومی نظام دامپزشکی انتظار بیش از این است.
محمدي
|
-
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
0
0
دکتر لطفی زاده از شما سوالی داشتم و البته پیشاپیش از زحمات شما
تشکر می کنم ، به نظر شما آیا پرده برداشتن دولت پاکستان ازارسال بسته
مشکوک به میکرب سیاه زخم به دفتر نخست وزیر پاکستان خبری صنفی است ؟
چقدر دغدغه های صنف دامپزشک را که خوشبختانه شما مدافع ان هستید در این
خبر می بینید ؟ البته باز هم ببخشید اگر تندی می کنم ولی چون گفته بودید
که نمک به زخم ما نپاشند دلم گرفت و من هم یک دامپزشک گمنامم و دلم می
خواهد حرفم را بزنم البته با اجازه ازشما .دکتر لطفی زاده شما تو این چند
روزه فکر کنم 3 بار بصورت تحقیر امیز خبرهای نظام دامپزشکی رو زیر سوال
بردید و اخریش هم خبر رئیس جمهور بود برای بودجه به مجلس رفته بود . شما
گفتید که باز هم خبر بی ربط در سایت نظام ؟؟؟
من قصد طرفداری از خبر نظام دامپزشکی رو ندارم و بخدا شما هم اگر ارسال
میکرب سیاه زخم رو به دفتر ننخست وزیر پاکستان در خبرهاتون نمی اوردید
شاید من هم اینطور جو گیر نمی شدم . ولی باید حقیقت گفت اگر خبر غیر صنفی
کار بدیه خب برای همه باید بد باشه ؟ چه شما باشید چه نظام دامپزشکی
باشه و ... من راستش هر چی فکر کردم دیدم خبر متممم بودحه سال اینده کل
کشور ان هم با حضور رئیس جمهور خودمان و خبر زیر کاشت زفتن دو میلیون
هکشتار زمین کشاورزی که خودم داشتم به طور اتفاقی این سخنرانی را گوش می
کردم راستش بدم نیومد و خوشحالم شدم چون به هر حال صحبت از طرحی بزرگ
اشتغالزایی دولت در بخش کشاورزی بود که من از این که دیدم بلاخره برای
اولین بار یک طرح بزرگ ملی برای اشتغال رو در بخش کشاورزی تعیین کردند
خوشحال شدم . من الحمد الله حدود یکساله که مشغول به کار شدم و بیکار
نیستم سرکار می روم خدارو شکر اما به عنوان هم صنفی بعدش دیدم نظام
دامپزشکی هم دقیقا همونو گذاشته . هر چی باشه مردم خودمونن ؛ زمین و
کشاورزی خودمون هست اصلا کشور خودمونه ، رئیس جمهور خودمونه . شما
میفرمایید غیر مرتبطه؟ البته که میشه خبرهای مرتبط تر و بهتری رو هم زد
اینم باید گفت اما مگه دامپزشکی جزء بخش های اقتصادی کشور ها تقسیم بندی
نمیشه ؟ اصلا فرض کنید که این خبر کاملا بی ربط با صنف ، اما اخه برادر
عزیز و غیرتمندم خبر سیاه زخم اون هم در دفتر نخست وزیر پاکستان که غیر
صنفی تره . این خبر چه دردی از صنف دوا می کنه ؟ حالا چون بیماری ساه زخم
توش هست دیگه چشم بسته بگیم خب این خبرصنفیه ؟؟ من شرمنده ام از روی شما
همکار عزیزم که می خواهم این حرف رو بزنم که متاسفانه نگاه کوتاه و کلیشه
ای شما و نگاه بسیاری دیگر از تصمیم سازان دامپزشکی تا الان باعث شده که
دامپزشک جایگاه حقیقی خودش را نداشته باشد .(ببخشید ببخشید قصد توهین به
کسی ندارم زیاد کار نوشتاری نکردم و مثل شماها وارد نیستم ) من نه سیاسی
ام نه طرفدار گروه و دسته بندهی سرم تو کار خودمه .من فکر می کنم البته
نظر منه که نظام دامپزشکی چند وقتی که خبرهاشون می بینم و می خونم می
بینم که خیلی خوب شده خیلی . حقیقت رو می گم نگاه کلی و کلان به بخش
اقتصادی کردن خیلی خوبه . اصلا ما دامپزشکان باید نگاه خیلی بالاتر از
این داشته باشیم . نباید توی خبرها فقط دنبال دام و دامپزشک بگردیم و هر
چی بود بگیم این مال صنف ماست . به نظرم اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید
نگاه همه دامپزشکان نگاه اقثصادی باشه اون هم در سطح ملی و کلان . باید
اگر دو تا چشم داریم دو تا دیگه هم قرض بگیریم و 4 چشمی ببینیم که تصمی
گیری های کلان اقتصادی کشور ما کجا انجام میشه تصمیم سازها چه کسانی
هستند اون هارو بشناسیم و ارتباط صنف رو با اون ها قوی کنیم . به نظرم از
قدیم گفتند که یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگری . شما برادر
عزیزم اگر در انتقاداتی که به نظام دامپزشکی می کنید کمی بیشتر دقت کنید
و اونوقت اون یکی برادر عزیزم در سازمان نظام دامپزشکی رو مجبور نمی کنید
که انطور جواب شمارا بدهد شما مطمئی باشید اگر شان و شخصیت هر یک از
دامپزشکان خلل وارد شود انگار همه صنف خراب شده است حالا این بزرگوار که
خودش جایگاه ویژه و ارزشمندی در بین صنف دارد من با اجاز تون این درد و
دل را هم برای نظام می فرستم تا شاید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از این
طریق هم از دکتر حسن پور مدیر خوب و ارزشمند روابط عمیوی هم به خاطر این
که قضیه را بعد از این خبر شما ادامه نداد تشکر می کنم . به نظرم چشم ها
را باید شست جور دیگر باید دید . اگر توهین به کسی کردم اصلا قصدی نداشتم
موفق باشید
همان دانشجوی قبلی
|
-
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
یاد سایت نظام دامپزشکی هست که خبری با عنوان- نقد کردن بهتر از سکوت کردن است- منتشر کردند؟!
............ خودشون گفته بودند:
از امروز سعی می‌کنیم نقد رو بچسبیم و راه نسیه رو ببندیم بنابرین شما هم لطف کنید و اگر پیشنهاد یا انتقادی دارید، نقداً جای این دو را عوض کنید یعنی اول انتقاد کنید بعدش اگر دیدید ظرفیتش رو داریم از پیشنهاد هم محروممون نکنید. ما فکر می‌کنیم اگر نقد نشیم بزرگ نمیشیم یعنی رشد نمی‌کنیم و درجا می‌زنیم.
سایت نظام دامپزشکی، انتقادپذیر هستید؟؟
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
همکار و بیننده محترم با عنوان محمدی / با سلام و احترام / ضمن تشکر از بازدید و اظهار نظر جنابعالی / سایت سازمان نظام دامپزشکی یک سایت سازمانی است و خبرگزاری و سایت خبری نیست که مجاز باشد هر خبری را منتشر کند. لذا هرگونه اخبار غیرمرتبط در آن سایت جایگاهی ندارد. البته اگر آن سازمان به سوالاتی که بنده از زبان بسیاری از دامپزشکان مطرح کردم پاسخ می داد و بعد در اولویت بعدی چنین اخباری را هم منتشر می کرد شاید قابل گذشت بود اما وقتی مسائل اساسی صنف دامپزشکی و مطالبات اعضاء کنار گذاشته می شود و بعد اخبار غیرمرتبط مانند جن و سوء مدیریت در وزارت جهاد کشاورزی و امثالهم منتشر می شود نقد دیگران را برمی انگیزد. البته ما تحقیرآمیز هم ننوشتیم و رسالت نقادانه را انجام دادیم که قاعدتاً ممکن است به مذاق برخی هم خوش نیاید که البته عیبی هم ندارد. در مورد خبر سیاه زخم هم که در حکیم مهر منتشر شده دو نکته را توجه بفرمایید. اول اینکه سایت ما یک سایت خبری - تحلیلی است و لذا انتشار هر خبر مرتبط با صنف دامپزشکی در داخل و خارج کشور بلامانع و بلکه مورد درخواست مخاطبان است. دوم اینکه استحضار داشته باشید که این اتفاق بیوتروریستی در همسایگی ایران باید زنگ خطری برای پدافند غیرعامل ما هم باشد. وقتی 80 درصد عوامل بیوتروریستی منشاء حیوانی دارند و دامپزشکان نقش مهمی در کنترل آنها ایفا می کنند مشخص است که این خبر چقدر مرتبط است؟! امروز در کشور ما تعداد قابل توجهی از دامپزشکان و همکاران خوب ما در پروژه پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی با عنوان پدافند غیرعامل و دامپزشکی فعالیت می کنند و روی این مسائل بسیار حساس هستند. مزید استحضار به عرض می رسانم دقایقی بعد از انتشار این خبر در حکیم مهر یکی از مسئولین محترم و رده بالای کشورمان با اینجانب تماس گرفتند و خواستند این خبر را برای استفاده در اختیارشان بگذارم. لذا اهمیت این خبر و اینگونه اخبار بیشتر مشخص می شود.
خود شما هم فرموده اید که نباید فقط به دام و دامپزشکی فکر کرد و باید موضوع را کلان دید. با این توضیح چگونه می شود از این خبر چشم پوشی نمود و آنرا منتشر نکرد؟ پرواضح است که حکیم مهر بر اساس رسالتی که دارد اخبار را در چند دسته بندی متفاوت منتشر می کند و کاملاً ساختار آن با سایت سازمان ها متفاوت است. در اهمیت موضوع پدافند غیرعامل همین بس که امسال در روز ملی دامپزشکی وزیر دفاع در پیامی به دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی بر نقش مهم دامپزشکی در تحقق اصول پدافند غیرعامل تأکید نمودند و این خود مبین این نقش و اهمیت مهم است. درباره رئیس جمهور خودمان و طرح اشتغالزایی بزرگ و امثالهم که فرمودید فرمایشات شما درست است اما لزومی ندارد سایت یک سازمان که باید مطالبات اعضاء را پاسخ دهد هر خوشحالی ملی را در سایت خود منتشر نماید. به نحو بدیهی فلسفه وجود خبرگزاریها و سایتهای متعدد خبری با موضوعات اقتصادی همین است که اینگونه اخبار را پوشش دهند. در مورد جناب آقای دکتر حسن پور هم در بدو ورود ایشان به سازمان نظام دامپزشکی در حکیم مهر بلافاصله خبری منتشر شد با این عنوان که اتفاقی خوب : یک دامپزشک مدیر روابط عمومی نظام دامپزشکی شد با عنایت به این خبر مشخص است که موضع حکیم مهر حمایت و کمک بوده است و اینجانب هم چندین بار بصورت خصوصی مطالبی را با ایشان درمیان گذاشتم که امیدوار بودم راهگشا باشد اما وقتی ملاحظه می شود که سایت سازمان نظام دامپزشکی به رغم همه این خیرخواهی ها باز هم راه اشتباهی را برگزیده مسئولیت پذیری همه اعضاء آن سازمان ایجاب می کند این موضوع را تذکر دهند تا ان شاء الله زمینه اصلاح فراهم گردد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که باید همه تعریف و تمجید از فعالیتهای مثبت نظیر گزارش حکیم مهر از 34 اقدام مثبت سازمان نظام دامپزشکی در دوره اخیر و امثالهم را با همه انتقادات در یک ظرف و در کنار هم دید و به صرف یک انتقاد قضاوت ننمود. امیدوارم با این خبر زمینه پاسخگویی سازمان نظام دامپزشکی بعنوان خانه صنفی دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی به سوالاتی که در خبر فوق مطرح نموده ام بیش از گذشته فراهم شود. با تشکر مجدد از بازدید و اظهار نظر شما
دکترمحمد.ر.
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
0
0
با سلام.
اولا که مراتب تشکر و قدردانی خودم را از پیگیری بعمل آمده از طرف مدیر مسئول محترم حکیم مهر در مورد سایت نظام دامپزشکی و انتشار اخبار باربط و بی ربط در آن سایت اعلام می کنم.
اما سخنی کوتاه با مدیر مسئول محترم حکیم مهر
جناب آقای دکتر لطفی زاده همه فرمایشات شما درست. همه شان در خور قدردانی است.
ولی آیا خود سازمان نظام دامپزشکی .... بهره مند است که سایتش هم اخبار با ربط منتشر کند؟
البته بنده هیچ قصد و غرضی نسبت به سازمان و ریاست محترم آن آقای دکتر آقا میری ندارم.
این سازمان مال دامپزشکان است. من بعنوان یک دامپزشک که 7 سال است حق عضویت خودم را پرداخت نموده ام حق دارم در این مورد انتقاد کنم.
نمی دانم به چه کسی یا ارگانی باید درد دلمان را بگوییم؟ از چه کسی جواب سئوالاتمان را بگیریم؟
نشریه ماهانه نظام دامپزشکی را باید بعد از پرداخت حق اشتراک، دریافت کنیم!!!
مبلغ شرکت در کنگره ها برای دامپزشکان فارغ التحصیل روز به روز زیادتر میشود!!!
سازمان هیچ عکس العملی در قبال پرداخت کارمزدهای مسئولین فنی از خودش نشان نمی دهد!!!
و هزار و یک درد و شکایت دیگر
در فرمایشات مقام معظم رهبری دیدم که فرمودند(( از لحظه لحظه مسئولیت من و شما سئوال خواهد شد))
بیان درد و انتقاد هیچ فایده نداشته و ندارد.
آقای دکتر لطفی زاده عزیز یک خواهش از شخص جنابعالی دارم:
اگر به صلاح صنف و نظام دامپزشکی می دانید از صفحات اینترنت و فضای مجازی خارج شویم و انتقاد خودمان را بصورت ...... به گوش مسئولین بزرگوارمان برسانیم. حتما در مورد این قضیه با مشاورین محترم خودتان مشورت کنید و در حکیم مهر منعکس بفرمایید.
من الله التوفیق و علیه التکلان. با احترام
اسحاق
|
-
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
0
0
باسلام
ارائه مطلب درخصوص جن .......... کارچندان تعجب برانگیزی نیست .......... خدا گروه انحرافی رالعنت کند
دکتر فتحی
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
من مثل دوستان صاحب نظر نیستم اعتقاد دارم سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی با این عملکرد باید ....... شود
متخصص دامپزشکی
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
با سلام خدمت مسولين محترم سايت مفيد و منتقد حکيم مهر
بنده از افتخاراتم اين است که عضو به اصطلاح ......... نیستم. و با قدرت ادعا می کنم اگر هم اکنون ....... تعطیل شوند و امور ........ واگذار شود هیچ رخداد بدتری صورت نخواهد گرفت. امیدوارم این نظر من را مورد نقد و نظر خواهی قرار دهید. حتی می توانید رای گیری کنید.
سایر رده ها
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
در پاسخ به این سئوال جنابعالی بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی از افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی به رغم گذشت چهار سال خبری منتشر نمی کند و تورم را در نظر نمی گیرد؟
باید گفت که خوشبختانه این موضوع تا حدی پیگیری شده و ....... حتی بیش از تعرفه ها (بالای 2 میلیون حقوق از بابت زحماتی که برای صنف میکشند دریافت می کنند)
سایر رده ها
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
در پاسخ به بهتر نیست پاسخ دهید چرا سازمان نظام دامپزشکی از افزایش تعرفه های خدمات دامپزشکی به رغم گذشت چهار سال خبری منتشر نمی کند و تورم را در نظر نمی گیرد؟
باید گفت
آقای دکتر لطفی زاده بی انصاف نباشید این موضوع لااقل در ......... عملی شده و همکاران دامپزشک ما(البته فقط ......حتی بالای تعرفه حقوق ....... دریافت میکنند - یعنی مبلغ نا قابلی بیش از 2 میلیون تومان البته بدون احتساب حق ....و حق .... و....) البته آنها هم عضو نظام هستند. حتی 3 نفر هم از این صنف به حق!!!!! خود برسد 3نفر است.
نظر شما
ادامه