کد خبر: ۸۲۸۸

حکیم مهر - یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: تماس با لاک پشت‌های آلوده ممکن است موجب ابتلای افراد به بیماری‌های روده‌ای شود که از علایم آن اسهال، استفراغ و دل درد است و متاسفانه این بیماری در بین صاحبان لاک پشت‌ها شایع است چرا که بیشتر این لاک پشت‌ها ویزیت دامپزشکی نشده‌اند و کاملا سالم نیستند.

دکتر مسعود مردانی افزود: لاک پشت‌ هم می‌تواند بیماری‌هایی را به انسان منتقل کند چرا که روی زمین می‌خزد بنابراین دست، پا و شکم این حیوان کاملا با سطوح تماس پیدا می‌کند. لاک پشت اگر داخل توالت - در منزل - برود همراه خود ممکن است میکروب‌های دفع شده همراه مدفوع را به داخل اتاق انتقال دهد و افراد به ویژه کودکان دچار بیماری‌های عفونی شوند چرا که کودکان لاک پشت را بغل و با آن بازی می‌کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر افراد قصد نگهداری لاک پشت‌ داخل خانه خود را دارند لازم است برای اطمینان از سلامت حیوان، آن را نزد دامپزشک ببرند و بیماری‌های لاک پشت را درمان کنند.

وی تاکید کرد: لازم است افراد لاک پشت خود را در یک محفظه قرار دهند چون حرکت لاک پشت در منزل باعث انتقال عفونت‌ها می‌شود و با توجه به آن که تماس با این گونه حیوانات می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی شود لازم است افراد مختلف بویژه کودکان پس از تماس با لاک پشت دستهای خود را با آب و صابون بشویند.

مردانی در پایان اظهار کرد:‌ از خرگوش بیماری‌های متعددی ممکن است به انسان انتقال یابد بنابراین لازم است خرگوش را نزد دامپزشک برد و در صورت لزوم آن را واکسینه کرد چرا که ابتلا به برخی از این بیماری‌ها در بعضی موارد امکان دارد حتی موجب مرگ بیمار شود.
گفتنی است دکتر مردانی پیش از این در اظهاراتی قابل تأمل از مردم خواسته بود سوسیس و کالباس نخورند و به زنان باردار هم هشدار داده بود در صورتی که گربه آنها را چنگ بزند به توکسوپلاسموزیس مبتلا می شوند!

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه