کد خبر: ۸۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر کل دامپزشکی این استان گفت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم قرار دارد.
دکتر احمد علیرضا بیگی افزود : علاوه بر اهمیت انکار ناپذیر نقش دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی و قابل انتقال بین انسان و دام باید گفت دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیوتروریسم قرار دارد.


استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امنیت و سلامت غذایی همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم، دولت‌ها و مجامع بین المللی به ویژه در کشورهای در حال توسعه که آهنگ رشد جمعیت از شتاب بیشتری برخوردار است، می‌باشد و از این رو دامپزشکی در بالا بردن ضریب امنیت غذایی نقش بسیار مهم و موثری دارد.
وی با اشاره به خدمات دامپزشکی کشور عنوان کرد: فعالیتها و تلاشهای این عزیزان متضمن بهداشت و سلامتی جامعه است.
دکتر بیگی با پر اهمیت و موثر دانستن نقش دامپزشکی در حفظ صنعت دامپروری گفت: دامپزشکی با تضمین سرمایه‌های دامی سرمایه گذاران این بخش موجب ایجاد اشتغال، تولید و امنیت غذایی جامعه می‌گردد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره کل گفت: با توجه به اتمام کار ساختمانی آزمایشگاه منطقه‌ای دامپزشکی، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه در سال آینده که از مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری به استان است، صورت گرفته است.
دکتر بهراد زندیه افزود: شرایط سرمایه گذاری در صنعت دام و طیور آذربایجان شرقی بسیار عالی بوده و با توجه به توان علمی و تخصصی کارشناسان دامپزشکی استان قادریم امنیت سرمایه گذاری در این حوزه را تضمین کنیم.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار داشت: دامپزشکی با ارائه خدمات خود به دورترین نقاط استان و دامداران روستایی موجب توسعه اقتصادی و ارتقا سطح معیشتی آنان می‌گردد.
زندیه کاهش بیماریهای دامی و مشترک بین انسان و دام را در سایه تلاشهای شبانه‌روزی و بی منت سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت دانست.
مدیرکل دامپزشکی استان در پایان از حمایتهای استاندار و مجموعه استانداری آذربایجان شرقی قدردانی نمود.
گفتنی است بیوتروریسم، سوء استفاده از عوامل میکروبی، ویروسی، انگلی یا فرآورده‌های آنها به منظور ارعاب یا هلاکت انسانها و نابودی دامها و گیاهان می‌باشد.

عوامل بیوتروریسم معمولا از جمله عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مهم و خطرناک در انسان بوده و اغلب این عوامل، مشترک بین انسان و دام هستند.

در حملات بیوتروریستی از عوامل ویروسی، باکتریائی و انگلی استفاده گردیده است.

معمولا عوامل مورد استفاده در بیوتروریسم در طبیعت یافت می‌شوند که البته برای استفاده از آنها گاهی لازم است تا میزان بیماری‌زائی آنها افزایش یابد.

برخی اوقات این عوامل بیماری زا باید در برابر داروها و سموم مقاوم سازی شوند تا براحتی در محیط غیر فعال نشوند و حداکثر زیان را وارد نمایند.

برابر اعلام منابع رسمی جهانی 80 درصد عوامل بیوتروریستی منشاء حیوانی دارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۲
0
0
از همکاران عزیز دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به دلیل ارتباط خوب شان با مسئولان در جهت ارتقا سطح دامپزشکی کشور بسیار متشکرم.
نظر شما
ادامه