کد خبر: ۸۴۵۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بجستان و خراسان شمالی

 

تشدید فعالیت های نظارتی ایام نوروزی در بجستان
 
با نزدیک شدن به ایام نوروز فعالیتهای بازرسی و نظارتی شبکه دامپزشکی بجستان از توابع استان خراسان رضوی تشدید می گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی بجستان اعلام کرد : به منظور تامین امنیت غذایی و حفظ بهداشت عمومی جامعه ،دامپزشکی بجستان با ایجاد اکیپهای ثابت و سیار بازرسی از مراکز عرضه مواد پروتئینی و نیز نمایشگاههای نوروزی را تقویت و تشدید خواهد کرد.

دکتر متقی افزود : شهروندان عزیز در هنگام خرید محصولات پروتئینی حتما به شناسه تولید و تاییدیه دامپزشکی توجه ویژه داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک با شبکه دامپزشکی بجستان تماس حاصل نمایند.

 

------------------------------

 

16 اکیپ دامپزشکی مأمور بازرسی‌های نوروزی در خراسان شمالی شدند


مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 16 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان مأمور بازرسی‌های نوروزی شدند.
دکتر علی اصغر شریفی در نشست خبری با خبرنگاران از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی برای ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: این طرح با توجه به افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام تعطیل سال نو در سطح استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نظارت جزو وظایف حاکمیتی دامپزشکی است، افزود: اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی از22 اسفند ماه جاری آغاز و تا روز 15 فروردین 91 ادامه دارد.
شریفی اظهار داشت: در قالب این طرح، مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور و ... زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: هر یک از این اکیپ‌ها شامل سه نفر بوده که یک نفر از این تعداد کارشناس دامپزشکی است.
دکتر شریفی افزود : طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام تعطیلات نوروزی در راستای تأمین امنیت غذایی و به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی به ویژه در ایام نوروز انجام می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سطح استان پروانه ایجاد مرکز تکثیر ماهی قرمز صادر شده است، گفت: برای نوروز امسال 100 مرکز مجاز عرضه ماهی قرمز پیش بینی شده که با دادن کد به این مراکز اجازه توزیع داده می‌شود.

 

نظر شما
ادامه