کد خبر: ۹۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب گفت: در برخی از مزارع و باغات شهرستان کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد و گوشت آنها با خودروهای شخصی به شهرهای همجوار خصوصاً تبریز ارسال می‌شود.
مهدی حامی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اعلام اینکه بیماری تب "کریمه کنگو" ویروسی است و از طریق یک نوع کنه به انسان و محیط منتقل می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه دام‌های حامل این نوع بیماری از مرزهای شرقی کشور وارد شده‌اند،‌ تاکنون در مناطق شمال‌غرب کشور مشاهده نشده است.

وی افزود: در این خصوص از ابتدای امسال چندین دوره کلاس آموزشی برگزار شده و با توجه به رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی در کشتارگاه صنعتی بناب و همچنین سمپاشی منظم و مستمر دام و طیور امکان شیوع این بیماری در شهرستان فعلاً وجود ندارد.

حامی از وجود بیش از 100 مورد کشتارگاه غیرمجاز در سطح شهرستان بناب خبر داد و گفت: برای متخلفان در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و به دادگاه معرفی شده‌اند.

رئیس شبکه دامپزشکی بناب با بیان اینکه در برخی از مزارع و باغات شهرستان کشتارهای غیرمجاز دام صورت می‌گیرد و گوشت آنها با خودروهای شخصی به شهرهای همجوار خصوصاً تبریز ارسال می‌شود.

وی گفت:در همین راستا اخیراً بیش از 400 کیلوگرم گوشت کشتار غیربهداشتی که با استفاده از جعل مهر کشتارگاه صنعتی بناب و نایلکس‌های مخصوص در یکی از باغات اطراف شهر تهیه می‌شد، کشف شده است.

حامی افزود: لاشه‌ها و گوشت‌هایی که روی آنها مهر مخصوص دامپزشکی باشد، هیچگونه مشکل و بیماری ندارند.

وی تصریح کرد: در کشتارگاه صنعتی بناب که نخستین و مجهزترین کشتارگاه صنعتی استان است، روزانه بیش از یک‌هزار کشتار بهداشتی و مجاز دام صورت می‌گیرد و سیستم‌های پیش سرد آن برای نگهداری لاشه و گوشت دام در دمای مناسب فعال هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس گوشت بازنشسته
|
-
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
در زمانی که من شاغل بودم این اتفاقات در ارومیه نبود ولی چند سالیست که کشتار قاچاق دام ....... کشتار مجاز است از وزارت بهداری تقاضای رسیدگی دارم
نظر شما
ادامه