کد خبر: ۹۳۸۶

حکیم مهر - میزان مصرف تخم‌مرغ با مصرف میانگین 160 عدد در سال در حال نزدیک شدن به میانگین آمارهای جهانی است.

دبیرکل ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ با اعلام این مطلب گفت: با افزایش قیمت مرغ و گوشت میزان مصرف تخم‌مرغ افزایش یافته و بخشی از جامعه نیاز به پروتئین خود را از این طریق تأمین می‌کنند.

سیدفرزاد طلاکش افزود: قیمت تخم‌مرغ بعد از ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضا، سیر صعودی به خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق منحنی تعیین‌شده توسط این ستاد، میزان مصرف تخم‌مرغ در شهریورماه به‌دلیل نزدیکی به زمان باز شدن مدارس و افزایش تقاضا برای خرید قیمت آن افزایش می‌یابد.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار ادامه داد: طبق این منهنی که در فاصله زمانی سال 82 تا 89 تهیه شده، قیمت تخم‌مرغ بدون در نظر گرفتن موارد غیرمعمول مانندزمان شیوع بیماری  آنفلوآنزا در تیرماه دارای کمترین و در آبان‌ماه دارای بالاترین قیمت است.

این دامپزشک مسئول تصریح کرد: در ماه‌های قمری نیز در روزهای جشن و ولادت ائمه، مصرف تخم‌مرغ افزایش و در ماه محرم و صفر مصرف و قیمت تخم‌مرغ کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: در سال‌های اخیر با انجام امور فرهنگی و ترویجی در جامع، میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور افزایش یافته و ذهنیت مضر بودن مصرف تخم‌مرغ در کشور کاهش یافته است.

طلاکش با بیان اینکه میزان مصرف تخم‌مرغ در کشور در حال نزدیک شدن به میانگین آمارهای جهانی است، تأکید کرد: میانگین میزان مصرف تخم‌مرغ به 160 عدد در سال افزایش یافته که 20 عدد در سال از میانگین جهانی کمتر است.

وی اظهار داشت: بالاترین میزان مصرف تخم‌مرغ در جهان متعلق به دانمارک و بلژیک با 360 عدد در سال و کمترین میزان مصرف آن مربوط به بعضی از کشورهای آفریقای جنوبی مانند کنیا و زین‌بابوه با میانگین مصرف 30 عدد در سال است.

دبیر انجمن تخم‌مرغ شناسنامه‌دار در پایان گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در حال رسیدن به شعار تصویب شده ایرانی "هر انسان سالم در روز یک عدد تخم‌مرغ مصرف کند"، می‌رسیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه