کد خبر: ۹۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - با حضور مدیرکل دامپزشکی کرمان 6 طرح تجهیز کشتارگاه دام شهرداری سیرجان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
برای نخستین‌بار در کشور طرح نظارت با دوربین‌های مدار بسته در کشتارگاه دام شهرداری سیرجان افتتاح شد. 

علیرضا زینلی رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت‌: در این طرح که 12 دوربین با هدف مدیریت بیشتر در کشتار روزانه و رعایت کامل مسائل بهداشتی انجام شده به صورت غیر مستقیم تمام‌ مراحل کشتار ضبط می‌شود.

همچنین امروز تصفیه‌خانه کشتارگاه دام شهرداری سیرجان به منظور استحصال آب کشاورزی از آب مصرفی کشتارگاه با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب به بهره‌برداری رسید.

سردخانه 30 تنی با درجه 8- و 4+ کشتارگاه شهرداری سیرجان نیز با هدف نگهداری لاشه‌های کشتار تا انتقال به فروشگاه‌های عرضه گوشت به بهره‌برداری رسید.

بنابراین گزارش، کوره لاشه‌سوزی کشتارگاه دام شهرداری سیرجان نیز امروز برای معدوم کردن لاشه‌های دچار عوارض و غیر مجاز آغاز به کار کرد.

طرح برچسب ماندگار نیز به منظور دید مشتریان از امروز با حضور مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان در کشتارگاه سیرجان آغاز به کار کرد.

رئیس دامپزشکی سیرجان گفت‌: این طرح تقلب سودجویان بازار گوشت را به صفر می‌رساند و مشتریان فقط در خرید لاشه‌های با برچسب که تاریخ مصرف، نوع گوشت و شماره تلفن شکایات روی آن ذکر شده دقت کنند.

همچنین امروز به منظور انتقال لاشه‌های دام، سه خودرو حمل گوشت به سیرجان اختصاص یافت که تعداد خودروهای حمل بهداشتی گوشت به پنج خودرو افزایش یافت.

محمود پورسینا معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان گفت: برای طرح‌‌های یاد شده 500 میلیون ریال از اعتبارات شهرداری هزینه شده است.

در کشتارگاه دام شهرداری سیرجان روزانه 40 راس کشتار دام سنگین گاو و شتر و 200 راس ‌کشتار دام سبک گوسفند انجام می‌شود.

در مراسم افتتاح طرح‌های تجهیز کشتارگاه سیرجان مقرر شد با تجهیز میدان دام سیرجان که زمین آن مجاور کشتارگاه تجهیز شده محل فروش دام نیز تا ۵ ماه آینده به محل کشتارگاه متصل شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
بعد از گذشت 9سال هنوز کوره ای در این کشتارگاه وجود ندارد
نظر شما
ادامه