کد خبر: ۹۵۰۹

حکیم مهر - نظارت‌های بهداشتی و پایش لحظه‌ای بیماری‌ها باعث شده که مزارع آبزیان کشور از هرگونه بیماری پاک باشد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب گفت: با وجود آنکه بیماری لکه سفید میگو طی سال‌های گذشته مزارع را مورد تهدید قرار داده بود، اما در حال حاضر بیماری خطرناک دیگری وجود ندارد.

دکتر کاظم عبدی افزود: تمهیداتی که دولت برای ارتقاء تولید میگو و حمایت از میگوکاران کشور اندیشیده است و همچنین وجود بسته‌های حمایتی باعث شده که تعداد زیادی از پرورش‌دهندگان برای تولید این نوع آبزی وارد عرصه شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت‌های بهداشتی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر مزارع میگوی کشور دارای مشکل خاصی نیستند.

وجود فناوری برای کاهش پنج بیماری اخطارکردنی در آبزیان

این مقام مسئول ادامه داد: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای پایش پنج بیماری اخطارکردنی دارای فناوری‌ها و آزمایشگاه‌های مدرن است و در این راستا تمام آزمایش‌های مربوطه را می‌تواند در کشور انجام دهد.

عبدی تصریح کرد: امسال هیچ بیماری خاصی در زمینه آبزیان گزارش نشده است.

وی درباره بیماری ماهیان گرمابی کشور نیز یادآور شد: بیماری نکروز خطرناک عصبی و بیماری‌های باکتریایی، انگلی و قارچی در مراکز تکثیر و پرورش مهار شده است و مشکل خاصی از این لحاظ نیز وجود ندارد.

عبدی تأکید کرد: بیماری باکتریایی و استرپتوکوکوزیس در کشور با تولید دو واکسن که توسط دانشکده دامپزشکی و مؤسسه تحقیقات رازی به ثبت رسیده است، در سال جاری از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه