کد خبر: ۹۵۶۵

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در 5/2 سال گذشته حدود 15 قلم داروی جدید ویژه دام در کارخانجات داخلی تولید شده است.
دکتر سید محسن دستور در آیین گشایش هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مرغداری، دامپروری، شیلات و آبزیان در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه سرانه مصرف فرآورده‌های دامی باید به 35 گرم برسد، اظهار داشت: در حال حاضر این سرانه حدود 29 گرم است.

وی افزود: به اذعان تمام دست‌اندرکاران بخش کشاورزی مسئله دام و طیور و انتظارات از آن موضوع بسیار حساسی است.

رئیس سازمان دامپزشکی متذکر شد: هم‌چنین متوسط رشدی که برای این حوزه پیش‌بینی شده چیزی حدود بین پنج تا هفت درصد است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه سرانه مصرف فرآورده‌های دامی در کشور ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی نیز در این حوزه مهم از سوی مسئولان امر صورت پذیرفته است.

دستور به نقش اساسی نمایشگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و ابراز داشت: مسائل مختلفی می‌تواند در برگزاری این نمایشگاه‌ها حائز اهمیت باشد.

وی موضوع مربوط به تجارت جهانی و صادرات را از جمله این موضوعات دانست و تصریح کرد: در همین راستا نمایشگاه نمی‌تواند به ‌عنوان بستری در این خصوص نقش خود را به خوبی ایفا کند.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در زمینه مسائل کیفی تولیدات دامی نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی حاصل شده است، متذکر شد: پیشرفت‌ها در صنایع دارویی و واکسن‌های دامی نیز به خوبی مشهود است.

وی در ارتباط با رشد صادرات محصولات دامی کشور نیز بیان داشت: در سه ماهه نخست امسال میزان صادرات محصولات دامی نسبت به مدت مشابه سال قبل خود دارای بیش از 30 درصد رشد بوده است.

دستور عنوان کرد: هم‌چنین سال گذشته در حوزه فرآورده‌های دامی بیش از 900 میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: با این حال هنوز تا رفع نیازهای کشور در خصوص فراورده‌های دامی فاصله بسیار زیادی را داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی ارائه روش‌های نوین را از جمله مهم‌ترین نقش‌های چنین نمایشگاه‌هایی دانست و خاطر‌نشان کرد: در کمتر از 3 سال گذشته حدود 15 قلم داروی جدید ویژه دام در کارخانجات داخلی تولید شده است.

وی یادآور شد: این در حالی است که زمانی تمامی داروهای این بخش وارداتی بود.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی مرغداری، دامپروری، شیلات و آبزیان تا 25 تیرماه سال ‌جاری از ساعت 17 الی 23 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد این شهر میزبان علاقه‌مندان و متخصصان این رشته است.

 

نظر شما
ادامه