کد خبر: ۹۸۵۵

حکیم مهر - رئیس سازمان شیلات، رشد قیمت محصولات شیلاتی را در مقابل سایر محصولات پروتئینی منطقی دانست و گفت: سرانه مصرف آبزیان به 9 کیلوگرم افزایش یافته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: افزایش قیمت در محصولات آبزی طبیعی است، اما رشد قیمت‌ها چشمگیر نبوده و متناسب بوده است.

غلامرضا رازقی افزود: در ماه‌های گذشته سعی شد هزینه تمام شده تولید ماهی کاهش یافته و در این زمینه، حمایت‌هایی از تولیدکنندگان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روی سطح تولید توانستیم تقاضای موجود در بازار را پوشش داده و در مقابل آن، رشد قیمت‌ها را شاهد نباشیم.

رئیس سازمان شیلات ادامه داد: به‌علت اینکه محصولات آبزی از نهاده‌های مصرفی یارانه‌ای استفاده نمی‌کردند، افزایش قیمت این محصولات بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها طبیعی و نامحسوس بود.

رازقی با اشاره به افزایش سرانه مصرف محصولات آبزی به 9 کیلوگرم، تصریح کرد: در حال حاضر محصولات آبزی به اندازه کافی و با نرخ مطلوب در بازار موجود است و مردم نگران تهیه این محصولات نباشند.

گفتنی است، حجم تولید محصولات شیلاتی در سال گذشته حدود 725 هزار تن بود که پیش‌بینی‌ها برای سال جاری، تولید 800 هزار تن آبزی است و بر همین اساس، سرانه مصرف ماهی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 15 کیلوگرم افزایش یابد.

البته آمارهای جهانی نشان می‌دهد که مصرف سرانه آبزیان به بالاترین مقدار خود یعنی 18 کیلوگرم در سال رسیده است که این امر، نشان‌دهنده اهمیت بالای این بخش در ایجاد درآمد و غذا برای میلیون‌ها انسان است.

 

نظر شما
ادامه