کد خبر: ۹۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان شیلات از کاهش 25 درصدی واردات ماهی تون در سال جاری خبر داد.

رئیس سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: در سال 89 حدود 60 هزار تن واردات ماهی تون به کشور صورت گرفت که این میزان در سال گذشته به 40 هزار تن رسید.

غلامرضا رازقی افزود: با برنامه‌هایی که در سال جاری دنبال می‌کنیم، حجم واردات ماهی تون به 30 هزار تن کاهش می‌یابد و روند نزولی واردات را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به حجم تولید ماهی تون در کشور، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولید ماهی تون در سال 91 به سطح 200 هزار تن خواهد رسید.

رازقی ادامه داد: در سال 90 با رشد 30 هزار تنی تولید نسبت به سال قبل از آن روبه‌رو بودیم و حجم تولید از 139 هزار تن به 170 هزار تن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه برای تولید کنسرو ماهی در سال به حدود 230 هزار تن تن‌ماهی نیازمند هستیم، تصریح کرد: با ادامه روند کنونی و رشد بهره‌برداری از تن‌ماهی، تا پایان برنامه پنجم توسعه نیازی به واردات نخواهیم داشت و حتی صادرکننده تن‌ماهی می‌شویم.

 

خبر مرتبط :

مؤسسه تحقیقات شیلات : ماهی تون درست است نه ماهی تن

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
0
0
رئیس سازمان شیلات احتمالا خبر ندارد که ... {تعدادی از} کارخانه های کنسرو ماهی تون به دلیل نداشتن ماهی، به طور کامل تعطیل و کارگران آنها بی کار شده اند. ماهی های داخلی بسیار بی کیفیت هستند و اخیرا ....یا ماهی نیست یا از جاهایی می آید که کیفیتش بسیار از ماهی داخلی هم بدتر است. مدیر عامل یکی از کارخانه های کنسرو ماهی تون می گفت نزدیک به حدود 80 درصد ماهی را برای فراوری داریم دور می ریزیم به دلیل کیفیت بسیار پایین آن و بالا بودن میزان هیستامین و گوشت تیره.
نظر شما
ادامه