کد خبر: ۹۹۹۳

حکیم مهر - خبرگزاری ایسنا نوشت : "هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت، روز خبرنگار، پایان فصل زراعی 89-90 و روز ملی خودکفایی گندم، نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه‌های دام و طیور و گل و گیاه و ... و حتی دهه فجر سال گذشته، همچنین هفته جهاد کشاورزی امسال و روز خبرنگار 91 هم گذشتند اما خلیلیان به بهانه هیچ کدام از این مناسبت‌ها میان رسانه‌ها حاضر نشد.

وزیر جهادکشاورزی حتی هیچ برنامه و توضیحاتی برای سال " تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" هم ارائه نکرده است.

صادق خلیلیان که از ابتدای دولت دهم به عنوان وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین متولیان تولید و تامین امنیت غذایی کشور را برگزیده شد، در بهمن ماه 88 پس از گذشت پنج ماه در اولین نشست خبری خود برنامه‌های این وزارتخانه را اعلام کرد و در سال بعد نیز به همین مناسبت ـ دهه فجر ـ آخرین نشست خبری خود را برگزار کرد و طی 19 ماهه اخیر علیرغم درخواست‌های فراوان و گلایه رسانه‌های مختلف، حاضر به پاسخگویی سوالات خبرنگاران و حتی برگزاری نشست خبری برای ارائه عملکرد وزرات متبوعش نشده است.

برنامه‌های خبری وی از سال 89 بسیار محدود شد تا بدان جا که حضور وی در بین رسانه‌ها و برگزاری برنامه‌های خبری دوسه ماهه شد که البته هرچند خودش وعده داده‌ بود که حضورش در بین نمایندگان مطبوعات بیش از دو ماه نشود و حداقل هر دو ماه یکبار پاسخگوی سوالات رسانه‌ها باشد اما اکنون 9 ماه از عدم حضور وی در برنامه‌های خبری می‌گذرد و هفته جهاد کشاورزی، سال تولید ملی هم هنوز نتوانسته روزه سکوت 9 ماهه‌ او را بشکند.

خبرنگاران حوزه کشاورزی از آذر ماه سال گذشته که هجدهمین نشست شورای حکام مرکز توسعه‌ یکپارچه روستایی آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) در ایران برگزار شده است تا به امروز وزیر جهاد کشاورزی را در هیچ یک از برنامه‌های خبری ملاقات نکرده‌اند و اگر برنامه خبری در این بخش با حضور وزیر برگزار شده است خبرنگاران دعوت نبوده و حتی در برخی از موارد همچون تقدیر از کشاورزان نمونه در هفته کشاورزی از ورودشان ممانعت شده است.

طی این مدت اخبار برنامه‌های برگزار شده که روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی پوشش داده است از طریق دستگاه دورنگار به خبرنگاران می‌رسد تا در رسانه‌هایشان استفاده کنند!

حتی عده‌ای از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به پیگیری‌های مسائل و مشکلات بخش عنوان می‌کنند "بگذارید سال آخر دولت دهم هم بدون حاشیه سپری شود!"

درخواست‌های مکتوب و دعوتنامه‌های رسانه‌های گوناگون از جمله ایسنا برای مصاحبه با وزیر جهاد کشاورزی هیچ ‌گونه نتیجه‌ای نداشته است؛ خلیلیان به رسم وزرای دیگر و حتی رییس جمهور، به بهانه روز خبرنگار هم برای گفت‌وگوی صمیمانه در جمع خبرنگاران حاضرنشد.

این‌ در حالی است که خلیلیان در دولت نهم که سمت معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی را برعهده داشت به عنوان یکی از رسانه‌ای‌ترین مسئولان در این وزارتخانه شناخته شده و مطرح بود.

حال باید منتظر بود که شاید در هفته دولت یا پایان فصل زراعی 90 -91 و یا دهه فجر خلیلیان را حداقل به مناسبت ارائه گزارش عملکرد وزراتخانه‌اش در رسانه‌ها رؤیت کرد."

 

نظر شما
ادامه