کد خبر: ۱۰۱۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاکنون دو هزار و 660 لاشه حیوان در مناطق زلزله زده از زیر آوار خارج و توسط اکیپهای امدادی دامپزشکی ضدعفونی و به شیوه بهداشتی دفن شده است / این گوساله ها توسط دامپزشکان مستقر در اکیپهای امدادی تحت معاینه و مداوا قرار گرفته اند...

حکیم مهر - دو راس گوساله پس از پنج روز از زلزله آذربایجان شرقی توسط اکیپ های امدادی دامپزشکی زنده از زیر آوار بیرون آمد.

دکتر بهراد زندیه مدیر کل دامپزشکی این استان گفت: دو راس گوساله در روستای زنگ آباد ورزقان پس از پنج روز از زلزله آذربایجان با تلاش اکیپ های امدادی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی زنده از زیر آوار بیرون آمد.

این مقام مسئول گفت: این گوساله ها توسط دامپزشکان مستقر در اکیپهای امدادی  تحت معاینه و مداوا قرار گرفته و داروهای لازم را دریافت نموده و هم اکنون در سلامتی کامل هستند.

بهراد زندیه اعلام نمود: تاکنون دو هزار و 660 لاشه حیوان در مناطق زلزله زده از زیر آوار خارج و توسط اکیپهای امدادی دامپزشکی ضدعفونی و به شیوه بهداشتی دفن شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: اکیپهای امدادی دامپزشکی تا کنون بیش از دو هزار لیتر ضدعفونی کننده و همچنین دو هزار لیتر سم برای پاک سازی لاشه های دام های دفن شده و جایگاه ها و اطراف محل های نگهداری حیوانات مصرف نموده اند.

وی بر لزوم ایجاد هر چه سریعتر جایگاه های اختصاصی نگهداری دام برای پیشگیری از بروز بیماری تاکید کرد و از شروع درمان مکمل دام ها از طریق تزریق ویتامین هاو آنتی بیوتیک های ویژه از هفته آینده در مناطق زلزله زده خبر داد.

 

خبر مرتبط :

افزایش آمار تلفات دامی در مناطق زلزله‎زده به 4هزار رأس / تخریب 12 هزار واحد دامی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
من این فرصت و افتخار رو داشتم که یک روز کامل در منطقه و 3 روز کامل در استان بودم. هر چند لاشه ای از دامی که مرده باشد و روی زمین مانده باشد ندیدم، اما مردممنطقه از نبود اداره دامپزشکی بسیار شاکی بودند. چندین بار با موبایل شخصی جناب دکتر مشکوه هم تماس گرفتم که شکایات مردم را مستقیم به ایشان منتقل کنم، ایشان هم طبق معمول علیرغم اینکه موبایل بنده را می شناسند، پاسخ نفرمودند. حضور دامپزشکی در منطقه خیلی کمرنگ است و تقریبا احساس نمی شود. به جز یک خودروی سردخانه دار حمل فراورده های دامی، بنده اثری از دامپزشکی در منطقه ندیدم. در عوض حضور هلال احمر بسیار پررنگ بود.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
سلام. آیا اینقدر که در بهداشتی بودن روند معدوم سازی دامها حساس و دقیق هستید در تولید فراورده های خام دامی نیز همینطور هستید؟
دامپزشک دلسوز
|
-
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
0
0
جناب دکتر دباغ مقدم چشم بسته غیب فرمودین خوب معلومه که هلال احمر بایستی حضورش دهها بار از دامپزشکی بیشتر احساس بشه چون وظیف اصلی این ارگان محترم حضور وسیع و سریع در چنین حوادثیه.ولی دامپزشکی تو وظایف عادی خودش بدلیل کمبود نیرو و امکانات و تجهیزات مونده چه برسه به حوادث غیرمترقبه . ضمنا به شما توصیه می کنم اینقدر منفی نباشید.
نظر شما
ادامه