کد خبر: ۱۰۲۲۱
این همایش با هدف هماهنگی جهت همکاری های میان بخشی در پیشگیری بیماری هاری و با شعار 'اتحاد جهانی برای کنترل هاری' برپا می شود / هاری بیماری حاد ویروسی است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می کند و در صورت تاخیر در مراجعه به موقع مراکز درمانی می تواند باعث مرگ شود...
rabid_dog911

حکیم مهر - معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: ششمین همایش مقابله با بیماری هاری به مناسبت روز جهانی هاری (نهم مهرماه ) در سالن همایش های توسعه رازی استان البرز برگزار می شود. 
دکتر محسن مشکوة افزود: این همایش با هدف هماهنگی جهت همکاری های میان بخشی در پیشگیری بیماری هاری و با شعار 'اتحاد جهانی برای کنترل هاری' برپا می شود.

وی اظهارداشت: دراین همایش کارشناسان، صاحب نظران و شرکت کنندگان به بررسی وضعیت بیماری هاری در جهان و ایران خواهند پرداخت.

این مقام مسئول تصریح کرد: همایش مقابله با بیماری هاری با محوریت علائم بالینی هاری ، ایمنی علیه هاری با نگرش به انواع واکسن های آن ، نظام مراقبت هاری ، کنترل هاری در حیوانات ، راه های انتقال بیماری درحیات وحش و غیره برگزار می شود.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی ، هاری را یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان دانست و افزود: هاری بیماری حاد ویروسی است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می کند و در صورت تاخیر در مراجعه به موقع مراکز درمانی می تواند باعث مرگ شود.

وی به برگزاری هفته دامپزشکی از هفتم تا چهاردهم مهرماه امسال نیز اشاره کرد و افزود: دامپزشکی برای غذای سالم ، اتحاد جهانی برای کنترل هاری، مقابله با بیماری های مشترک، دامپزشکی و توسعه پایدار روستا، دامپزشکی برای کاهش تهدید مقاومت میکروبی ، دامپزشکی برای تولید ملی از جمله نام هایی است که برای ایام این هفته پیش بینی شده است .

همایش روز جهانی هاری با همکاری مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انستیتو پاستور ایران، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، سازمان حفاظت محیط زیست، جامعه دامپزشکان ایران، سازمان نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان البرز برپا می شود.


توضیح حکیم مهر : در خبر منتشر شده توسط ایرنا محل همایش به اشتباه به جای مؤسسه رازی، توسعه رازی معرفی شده است!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه