کد خبر: ۱۰۴۷۵

حکیم مهر - بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان دامپزشکی کشور، سویه جدیدی از ویروس تب برفکی که تغییریافته سویه های انواع Asia1 و A بیماری یادشده هستند در برخی استان های مرکزی، غربی و جنوب شرق کشور مشاهده شده است که واکسن های موجود توانایی ایمنی زایی دام ها را در مقابل این سویه ندارند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت : با توجه به عدم توانایی کامل واکسن های موجود برای تامین پوشش ایمنی مناسب علیه سویه مذکور و نیز  با وجود تمام تمهیدات پیش بینی شده، هنوز هم اعتقاد ما براین است که دامداران با رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای بهترین پیشگیری کنندگان از این بیماری هستند.

دکتر جواد اعلمی  بر ممنوعیت جابجایی دام ها بدون مجوزتاکید کرده و اعلام داشت: افراد، فقط با اخذ مجوز بهداشتی، می توانند نسبت به حمل و نقل دام اقدام نمایند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان، گفت: دامپزشکی استان از نیروی انتظامی نیز خواسته تا از تردد بدون مجوز دام ها در سطح جاده های استان به طور کامل ممانعت به عمل آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام گردد.

دکتر اعلمی، تاکید نمود، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزند و محتوای حوضچه های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر کنند.

وی با اشاره به تشدید برخورد علیه حاملان غیر مجاز دام، از دامداران خواست تا افراد خاطی که در شرایط بحرانی توجهی به رعایت شرایط امنیت زیستی و بهداشتی نکرده و مبادرت به حمل و نقل دام بدون مجوز دامپزشکی می کنند را به شبکه های دامپزشکی شهرستان ها معرفی نمایند تا برخوردهای لازم از طریق مراجع قضایی انجام شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه