کد خبر: ۱۱۶۰۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی استان مازندران

 

نظارت دقیق بر مزارع پرورش ماهی در سطح استان توسط اداره کل دامپزشکی استان مازندران

 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران عملکرد اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان در 9 ماهه سال جاری تشریح کرد.

دکتر مجید مختاری عنوان کرد : کارشناسان اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان مستقر در ستاد ، شبکه های دامپزشکی شهرستانها ومسئولین فنی بهداشتی مستقر در مراکز تکثیر وپرورش آبزیان در راستای اجرای طرح های مراقبت فعال وغیر فعال برروی جمعیت های آبزیان استان براساس پیش بینی های صورت گرفته درابتدای سال جاری ، با انجام 1068 مورد بازدید  ،تعداد 12955 نمونه شامل اسپرم ومایع  تخمدانی لارو وبچه ماهی را از گونه های ماهیان سردآبی ، گرمابی ،خاویاری و زینتی از مراکز تکثیر وپروش آبزیان استان اخذ نموده اند . مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه افزود بررسی های  باکتریایی  ،انگلی وقارچی بر روی نمونه های اخذ شده توسط آزمایشگاه های تشخیصی این اداره کل واقع درمرکز وغرب استان و نیز بررسی ویروسی  پاتوژن های  مهم واخطار کردنی آبزیان شامل SVC-IPN-IHN-RSIVD-VNN درمرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور وآزمایشگاه منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان گیلان صورت میگیرد . وی با بیان اینکه مازندران از قطب های مهم صنعت آبزی پروری در کشور محسوب می شود افزود کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی با بازدید های ادواری خود و آموزش های لازم به بهره برداران در جهت کنترل و جلوگیری از بروز و شیوع برخی از بیماریهای آبزیان در تلاشند تا از این صنعت مهم در استان حفاظت و حمایت نمایند.

 

-------------------------------------------------

 

کشف و ضبط داروهای دامی تاریخ گذشته در ساری و جویبار

 

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران : 44 نوع از داروهای دامی تاریخ گذشته در داروخانه های دامپزشکی ساری و جویبار کشف و ضبط گردید . 

دکتر مجید مختاری با اعلام خبر فوق افزود: بازرسین اداره دارو درمان و آزمایشگاههای اداره کل دامپزشکی استان مازندران در بازدیدهای ادواری خود بمنظور سرکشی از داروخانه های دامپزشکی موفق شدند تعداد 44 نوع از داروهای دامی تاریخ منقضی را در داروخانه های دامپزشکی شناسایی و ضبط نمودند . مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه افزود این داروهای تاریخ گذشته که در شهرستانهای جویبار و ساری جمع آوری شده قرار است با حضور کارشناسان این اداه کل و اداره کل حفاظت محیط زیست و همچنین با حضور مراجع قضایی با تنظیم صورتجلسه معدوم گردد .

مختاری خاطرنشان ساخت بازرسین بهداشتی دامپزشکی در بازدیدهای ادواری خود از داروخانه ها ، آزمایشگاهها ، کلینیک ، و بیمارستانهای دامپزشکی بر نحوه ارائه خدمات با بهره برداران نظارت می نمایند .

 

نظر شما
ادامه