کد خبر: ۱۱۸۴۳

حکیم مهر - شنیده می‌شود که تعهد ارزی صادرکنندگان تخم‌مرغ برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات برداشته شده و صرفاً یک اهرم فشار برای جلوگیری از صادرات بی‌رویه است.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اعلام این مطلب گفت: صورت‌جلسه کارگروه تعامل و تعادل تولید و مصرف، تولیدکنندگان مرغ و تخم‌مرغ را مکلف به بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اتاق بازرگانی یا واردات نهاده‌ها کرده است.

دکتر سیدفرزاد طلاکش افزود: دبیر این کارگروه، معاون اول رئیس جمهور بوده و صادرکنندگان را مکلف کرد که در ازای ارز حاصل از صادرات، به واردات نهاده‌ها (غیر از سویا و ذرت) و تجهیزات و مکمل‌های غذای طیور اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ارز حاصل از صادرات، حجم قابل توجهی نیست و دولت خود مسئولیت واردات نهاده‌های اصلی ذرت و سویا را دارد.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ ادامه داد: صنعت مرغ کشور نیاز به چهار میلیون تن واردات نهاده‌های اصلی دارد که توسط خود دولت انجام می‌شود.

دکتر طلاکش اظهار داشت: به‌تازگی شنیده می‌شود که می‌شود تعهد ارزی صادرکنندگان طیور برای بازگشت ارز خاصی از صادرات به اتاق مبادلات یا واردات نهاده‌ها برداشته شده است.

تین دامپزشک در پایان ادعا کرد؛ ایجاد تعهد ارزی برای صادرکنندگان تخم‌مرغ در واقع یک اهرم فشار برای کنترل و جلوگیری از صادرات بی‌رویه تخم‌مرغ به خارج از کشور است.

 

نظر شما
ادامه