کد خبر: ۱۲۲۱۰
حکیم مهر - اداره کل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست تا برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک، نکات بهداشتی را در نگهداری ماهیان قرمز رعایت کنند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین در این خصوص گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تهیه ماهی قرمز توسط مردم، برای استفاده در سفره هفت سین، لازم است نکات بهداشتی از جمله عدم دست کاری ماهی قرمز توسط کودکان و جدا سازی ماهیان بیمار از ماهیان سالم و ضدعفونی ظروف نگهداری ماهی قرمز اقدام شود.

وحید کشاورز در خصوص اصول نگهداری ماهی قرمز گفت: مناسب‌ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25 درجه سانتیگراد است، این ماهی‌ها در دمای بالای 25 درجه سانتیگراد، آسیب پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند باعث مرگ ماهی‌ها شود.

وی ادامه داد: ماهی قرمز باید با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شود و بهتر است که غذا در سطح آب شناور بماند، دو بار در روز باید به ماهیان قرمز غذا داد و غذا‌دهی باید به اندازه‌ای باشد که در مدت یک یا دو دقیقه آن را مصرف کنند، غذادهی بیش از حد باعث انباشته شدن مواد آلی و دفعی و در نتیجه مسمومیت ماهی خواهد شد.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: در رابطه با آب مورد استفاده نیز بایستی نسبت به کلرزدایی آب شهری اقدام شود به صورتی که، 48 ساعت قبل از ورود ماهی، آب در ظروف دهان گشاد نگهداری شود.

وی یادآور شد: در سال جاری با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شهرداری قزوین، کلیه مراکز مجازعرضه ماهی قرمز دارای مجوز بهداشتی از این اداره کل هستند واین اداره کل نیز نسبت به توزیع رایگان مواد ضدعفونی در بین این مراکز و ارائه آموزش‌های لازم برای متصدیان این غرفه‌ها اقدام کرده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه