کد خبر: ۱۲۳۳۰
حکیم مهر - شاید قورباغه های سمی، لاک پشت های گردن دراز، خرس ها و شامپانزه ها از نظر همه مردم حیوانات خانگی نباشند اما کارشناسان هشدار داده اند تقاضا برای این حیوانات خانگی عجیب و غریب برخی از گونه های این نوع حیوانات را در معرض خطر قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانکوک، با توجه به اینکه بهای بالای این حیوانات گروههای جنایتکار را برای مداخله در این تجارت تحریک کرده است فعالان محیط زیست تلاش های فزاینده را برای سرکوب تجارت غیرقانونی این حیوانات که به سبب تقاضای کلکسیونرها در اروپا، آمریکا و آسیا افزایش یافته است خواستار شدند.
کریس شپرد از گروه حامی حیات وحش موسوم به «ترافیک» گفت:« تقاضا برای خرید حیوانات وحشی به عنوان حیوانات خانگی رو به افزایش است و طیف وسیعتری از حیوانات را نسبت به قبل شامل می شود.»
کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر که صد و هفتاد و هشت عضو دارد در تلاش برای جلوگیری از این روند، اقدامات حفاظتی از دهها گونه لاک پشت را در نشست بانکوک افزایش داده است.
شپرد همچنین از تقاضا برای نگهداری مارهای بسیار سمی و حتی یک نوع شتر مرغ استرالیایی خبر داد که می توانند انسان را بکشند.
شپرد گفت:« من تمایل برای نگهداری حیوانی که می تواند فرد را بکشد را درک نمی کنم اما مردم به این کار روی آورده اند.»
اما محدودیت هایی برای کسانی که اقدام به جمع آوری حیوانات می کنند وجود دارد.
شپرد ادامه داد:« من هنوز هیچ خرس قطبی در این تجارت مشاهده نکرده ام.»
با اینکه برخی تصور می کنند حساسیت نگهداری یوزپلنگ وحشی یا بزمجه در معرض خطر کمتر از کشتن یک کرگرن برای استفاده از شاخ آن است اما فعالان محیط زیست با این نظریه مخالفند.
شپرد گفت:« مردم متوجه نیستند خرید یک حیوان خانگی تاثیر زیادی بر حفاظت از این گونه حیوانی ایجاد می کند در حقیقت این تاثیر مشابه اثر تیراندازی به یک فیل است. شما یک حیوان در معرض خطر را از حیات وحش آن جدا می کنید چه این حیوان را بکشید یا در قفس نگهدارید از نظر فعالان محیط زیست همان نتیجه حاصل می شود.»
نظر شما
ادامه