کد خبر: ۱۲۴۹۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی نیشابور، فارس، مازندران و بوشهر

 

تقدیر معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از شبکه دامپزشکی نیشابور در هفته سلامت 


به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی نیشابور، دکتر فاطمه رخشانی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی  با اهدای لوح سپاس از فعالیت های شبکه دامپزشکی نیشابور تقدیر وتشکرنمود.
دکترعلی سلیمانی رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور گفت: این لوح بمناسبت هفته سلامت وبه پاس تلاش های  شبانه روزی پرسنل دامپزشکی که درارتقاء سطح  بهداشتی جامعه وهمچنین سلامت وامنیت غذایی انجام می گیرد اهداشده است .
وی افزود: فعالیتهای دامپزشکی درزمینه مبارزه با بیماری های واگیر ومشترک بین انسان ودام باعث تضمین سلامت دام وفراورده های خام دامی شده وافزایش تولید وحفظ اشتغال رادر سال حماسه اقتصادی  نوید می دهد.

--------------------------

 

مدیر کل دامپزشکی فارس:
همه تلاش دامپزشکی در راستای بالا بردن تولید ملی و حفظ سرمایه دامی ایران اسلامی می باشد


اولین جلسه هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان فارس در راستای ارزیابی عملکرد سال 91 و بررسی افق های چشم انداز در سال 92 با حضور مدیر کل دامپزشکی فارس و کلیه رؤسای ادارات ستادی و شبکه دامپزشکی شهرستانها برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس در این جلسه  که جهت ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخش های مختلف فنی اداره کل دامپزشکی برگزار گردید ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و تسلیت شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه (س) مطالب مختلف  فنی و مالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در راستای رسیدن به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ،برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.
مدیر کل دامپزشکی استان فارس ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت:امسال سالی است که با نام فاطمه(س) شروع و با نام ایشان نیز پایان می یابد.
وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در صحن رضوی و پیام نوروزی ایشان در سال 92 بیان داشت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد شادابی ، نشاط ، پویایی و تحرک در جمهوری اسلامی ، ما نیز در همین راستا باید در دستگاه خود عمل کرده و یک بازنگری کمی و فنی بر عملکرد خود در سالی که گذشت و سالی که پیش رو داریم داشته باشیم.
دکتر قاسم رضائیان زاده ضمن بیان اهمیت و ارزش کار ،افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری ریشه همه پیشرفتها را کار می دانند مانیز باید از حاشیه ها کناره گیری کرده و مبنای کار خود را بر روی پویایی ونشاط کاری قرار دهیم زیرا پیشرفت یک مجوعه مستلزم تلاش و کوشش همه اعضای مجموعه است.
رضائیان زاده ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته در حوزه دامپزشکی در سالی که گذشت و تشکر از کلیه همکاران بیان داشت : نقش دامپزشکی در تولید پایدار مهم وموثر است و همه حضور ما در راستای بالا بردن تولید ملی و حفظ سرمایه دامی ایران اسلامی می باشد پس ارزش کار را باید دریافت و ضمن توکل بر خدای تبارک و تعالی ، دست در دست هم و با مثبت اندیشی در جهت نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی قدمهایمان را راسختر برداریم.
دراین جلسه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی فارس ضمن اشاره به خطبه فدکیه حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: باید خط ولایت را دنبال کرد زیرا حضرت زهرا (س) همیشه حامی ولایت بودند و از برکات این ولایت میتوان به ولایت فقیه که مصداق واقعی ولایت اسلامی است نام برد.
حجت الاسلام فیروز جنگ با توجه به اهمیت ذبح شرعی و بهداشتی ادامه داد: با بررسی توضیح المسائل اکثر مراجع تقلید اینطور بر می آید که خوردن غذایی که برای بدن ضرر دارد حرام است لذا با توجه به ضررهای مواد خام دامی غیر بهداشتی می توان نتایج قابل توجهی گرفت.

 

----------------------------------

 

اهدای لوح تقدیر ازسوی استاندار به مدیر کل دامپزشکی استان مازندران


مهندس سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران در دیدار مردمی در مصلی شهرستان نور با اهدای لوح تقدیری از تلاش موثر دکتر مختاری مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در امر تکریم ارباب رجوع در دیدار مردمی این شهرستان به استناد حدیث شریف " من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق " صمیمانه قدرشناسی نمود . در بخشی از این حکم آمده : امیدوارم با استعانت از درگاه خدای سبحان و مساعی بایسته و همت والای شما و دیگر همکاران محترم در تداوم خدمت به مردم ولایت مدار و شریف مازندران در راستای حفظ ارزشها و آرمانهای بلند شهدا و امام راحل (ره) تحت توجهات حضرت ولی عصر ( عج ) و در سایه سار ولایت مطلقه فقیه موفق و موید باشید .

----------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر خبر داد :
پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده


مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مناطق زلزله‌زده در اولویت کار قرار دارد.
به گزارش فارس، مرتضی بحرانی اظهار داشت: اکیپ‌های دامپزشکی استان بوشهر هم اکنون با تمام توان در حال خدمت رسانی به مناطق زلزله زده شهرستان دشتی هستند.

وی بیان کرد: بلافاصله بعد از وقوع زلزله نخستین اکیپ دامپزشکی از شهرستان دشتی به منطقه اعزام شده و سپس شهرستان‌های تنگستان، دیر، کنگان و ستاد نیز به عنوان شهرستان‌های معین به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و با انجام عملیات ایمنی و بهداشتی سعی در کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در منطقه دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اظهار داشت: در زلزله اخیر بحث بهداشت عمومی و پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حائز اهمیت است و با توجه به جابه‌جایی لایه‌های خاک و احتمال بروز بیماری‌هایی همچون شاربن و لپتوسپیروز ضدعفونی اماکن در ساعات اولیه در دستور کار قرار داشت.

بحرانی گفت: هم اکنون 5 اکیپ دامپزشکی مستقر در منطقه با انجام عملیات ضد عفونی و سمپاشی اماکن دامی، مراقبت فعال و همچنین درمان دام‌های آسیب دیده در حال فعالیت هستند و تمام همت خود را برای برقراری امنیت بهداشتی عمومی منطقه را به کار خواهند گرفت.

 

نظر شما
ادامه