کد خبر: ۱۲۶۴۵

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: عرضه‌کننده گوشت غیربهداشتی دام در بیرجند، به 15 ماه حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت در امور عرضه گوشت دام محکوم شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سعید افتخاری‌مقدم در جمع مسئولان دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار کرد: کشتار غیرمجاز دام و شرایط بهداشتی نامناسب مکان‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اکیپ‌های نظارت بهداشتی ادامه داد: اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی این شبکه در هنگام بازرسی بهداشتی از فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، موفق به کشف لاشه دام کشتار شده به صورت غیرمجاز شدند که مهر سلامت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه دام بر روی آن جعل شده بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند تصریح کرد: از آنجایی که متخلف دارای سابقه کیفری تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق عرضه فرآورده‌های غیر بهداشتی دام نیز بود پس از ضبط لاشه مذکور نامبرده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شد.

تامین امنیت غذایی مردم وظیفه بازرسان بهداشتی است

افتخاری‌مقدم نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی را از وظایف تخصصی سازمان دامپزشکی کشور دانست و اذعان داشت: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی برای مردم، بازرسان بهداشتی دامپزشکی خراسان جنوبی به صورت مستمر همه مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی را مورد نظارت بهداشتی قرار می‌دهند.

وی از مجازات متخلف توسط دادگستری شهرستان بیرجند خبر داد و یادآور شد: پس از انجام تحقیقات لازم از سوی مراجع ذیصلاح و تایید استفاده از مهر جعلی توسط نامبرده، دادگستری شهرستان بیرجند حکم به بزهکاری نامبرده را صادر و با توجه به قوانین مجازات اسلامی او را به 91 روز حبس تعزیری به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و یک سال حبس بابت جعل و استفاده از مهر مجعول و پنج سال ممنوعیت از فعالیت در خرید، فروش و عرضه فرآورده‌های خام دامی محکوم کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند خاطر نشان کرد: مردم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مانند تب کریمه کنگو و شاربن در هنگام خرید محصولات خام دامی ضمن رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی، هرگونه موارد مشکوک را با سامانه ارتباطی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به شماره 1512 و یا تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند به شماره 2-2214361 اطلاع دهند.

 

نظر شما
ادامه