کد خبر: ۱۳۱۳۲
حکیم مهر - معاون سازمان شیلات ایران تمام فعالیت‌های شیلاتی کشور را به نوعی پدافند غیرعامل دانست و گفت: احداث استخر پرورش ماهی در نقطه صفر مرزی بهترین نوع اتخاذ پدافند غیرعامل است که این اتفاق در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه رخ داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حمزه رستم‌پور اظهارکرد: سازمان شیلات ایران در نظر دارد میزان تولیدات شیلاتی را از طریق منابع آبزی‌پروری افزایش و میزان بهره‌برداری از منابع دریایی را کاهش دهد.

وی صادرات آبزیان به کشور عراق را یک امتیاز بزرگ عنوان و اظهار کرد: از آنجاکه ممکن است بازار رقابتی به علت صادرات سایر کشورها در این منطقه به وجود آید، لازم است تا نسبت به فرآوری محصولات شیلاتی تولید شده در کشور تمهیداتی اندیشیده شود.

رستم‌پور پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه تولید محصولات آبزی را منحصر به فرد دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد استان کرمانشاه این توان را دارد که امسال بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده حتی بیشتر از 17 هزار تن محصولات شیلاتی را تولید کند.

به گفته رستم‌پور در شرایط کنونی که استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی مطرح شده و پتانسیل‌های ویژه‌ای در زمینه تولید محصولات شیلاتی دارد، وجود بیکاری در عرصه شیلات به هیچ عنوان در این استان معنی ندارد.

معاون سازمان شیلات ایران افزود: استان کرمانشاه توانسته به یکی از استان‌های شیلاتی شاخص کشور در حوزه محصولات شیلاتی تبدیل شود.

وی گفت: شاید به جرات بتوان گفت که میزان تولیدات سالانه استان کرمانشاه معادل تولیدات 10 استان غیر ساحلی کشور است.

 

نظر شما
ادامه