کد خبر: ۱۳۴۶۲

حکیم مهر - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با ادامه روند تولید واکسن گامبورو در موسسه رازی، ایران به زودی به تامین نیاز کشور که سالانه یک و نیم تا دو میلیارد دز است، دست خواهد یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه رازی، دکتر نسرین سلطان‌خواه در مراسم افتتاح گلخانه‌ی کشت گیاهان تراریخته که با حضور رییس جمهور در محل پژوهشکده‌ بیوتکنولوژی کشاورزی به بهره‌برداری رسید با بیان این مطلب و با اشاره به طراحی، طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی چهار سال گذشته اظهار داشت: تولید واکسن گامبورو یکی از این طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری است، که  تولید پایلوت این واکسن به میزان یک و نیم میلیون دز اواخر سال 90 با حضور رییس جمهور به همت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهورافزود : پس از آن در سال 91 به همت محققان موسسه رازی تولید این واکسن به مرز 400 میلیون دز رسید که در سال جاری نیز به یک میلیارد دز در سال خواهد رسید و با ادامه روند تولید واکسن گامبورو در این موسسه به زودی ایران در تامین نیاز کشورکه سالانه یک و نیم تا دو میلیارد دز است، دست خواهد یافت.

دکتر سلطان‌خواه گفت: طی چهار سال گذشته27 طرح کلان ملی فناوری با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد تومان با محوریت دستگاه‌های اجرایی و به گستره وسیع متشکل از فناوران و نوآوران کشور اجرایی شدکه تولید گامبورو یکی از این طرح ها می باشد.

وی افزود: از جمله این طرح‌ها می‌توان به تولید انواع واکسن‌های دام و طیور، تولید لاین‌های عاری از ویروس دام و طیور و آبزیان و فراهم کردن زیرساخت‌های این حوزه از فناوری‌ها اشاره کرد.

 

 

نظر شما
ادامه