کد خبر: ۱۳۶۸۲
حکیم مهر - با وجود شرایط ناآرام در مصر و بسته شدن مرزهای این کشور، مرغ‌های ترکیه بر روی دست آنها باقی مانده و در صورتی که قیمت مرغ در ایران افزایش یابد، مرغ‌های ترکی روانه بازار کشور می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس هیئت مدیره انجمن طیور در نشست بررسی مشکلات صنعت طیور با اعلام این مطلب گفت: بنگاه‌های اقتصادی در خط اول جبهه مبارزه با تحریم‌های اقتصادی قرار دارند و نیازمند کمک بیشتر دولت برای رفع مشکلات هستند، اما اکنون بخش دولتی تنها به گفتاردرمانی بسنده می‌کند.

غلامعلی فاروقی افزود: تأخیری که در واردات صورت گرفته، باعث شده است که با کمبود نهاده‌ها در بازار روبه‌رو باشیم؛ این در حالی است که شکم مرغ را نمی‌توان با وعده روزهای آینده پر کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود واردات با تأخیر نهاده‌ها در بازار می‌تواند در نهایت منجر به کمبود تولید و واردات مرغ منجر شده و وضعیت طیور کشور را با آسیب‌های جدی روبه‌رو می‌کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن طیور ادامه داد: در صورتی که برای تأمین نهاده‌ها ارز مبادله‌ای جایگزین ارز مرجع شود، به‌دلیل هزینه تمام‌شده بالایی که پیدا می‌کند، تولیدات داخلی توان رقابت با کشورهای همسایه را از دست می‌دهند.

فاروقی تصریح کرد: به‌دلیل شرایط ناآرام مصر، مرزهای این کشور بسته شده و مرغ‌های ترکیه بر روی دست آنها باقی ماند، در صورتی که قیمت مرغ در ایران افزایش یابد، مرغ‌های ترکی روانه بازار کشور می‌شوند.

وی یادآور شد: با بالا رفتن نرخ ارز، واردات نهاده‌ها، فعالان این بخش با مشکل نقدینگی روبه‌رو می‌شوند که قبل از اجرای این امر باید الزامات ابتدایی برای صنعت طیور کشور فراهم شود.

فاروقی در پایان با بیان اینکه در صورت بالا رفتن نرخ مرغ، کالای جایگزینی برای آن وجود ندارد، تأکید کرد: بالا رفتن نرخ ارز برای واردات نهاده‌ها، در ابتدای امر تولیدکنندگان را با زیان روبه‌رو می‌کند، ولی افزایش قیمت مرغ، کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان را نیز در پی دارد.

 

نظر شما
ادامه