کد خبر: ۱۳۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: چرا با وجود کمبود خوراک طیور که باعث افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار شده است، برخی با رانت‌های خود آن را به کشورهای همسایه صادر می‌کنند؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسین مقدم‌نیا اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان حدود 5600 تومان بود اما در حال حاضر به دلیل کمبود نهاده‌های تولید در بازار به 6400 تومان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر مرغداری‌های کشور هیچ مشکلی از نظر شرایط تولید و جوجه یک روزه ندارند اما خوراک طیور معضل اصلی آن‌هاست چرا که در بازار با کمبود آن مواجه هستیم.

به گفته مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی با توجه به اینکه خوراک طیور استان‌هایی مانند خراسان جنوبی از مرزهای جنوبی تامین‌ می‌شود، تفاوت قیمت آن و برخی‌ رانت‌های موجود باعث صادرات آن به کشورهای همسایه شده است.

مقدم‌نیا ادامه داد: علیرغم دستور معاون اول رییس جمهوری برای تخصیص ارز مورد نیاز به واردات نهاده‌های تولید و دستور وزیر جهاد کشاورزی برای تامین کود، سم و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان هنوز مشکل مرغداران در تامین خوراک طیور حل نشده است.

وی گفت: در حال حاضر برخی از شرکت‌های وارداتی نهاده‌های مورد نیاز خود را وارد کرده‌اند اما بانک مرکزی همچنان آن‌ها را بلاتکلیف گذاشته و مکانیسم اجرایی واردات خوراک طیور مشخص نیست.

مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی اظهار کرد: به دلیل کمبود خوراک طیور در بازار قیمت این نهاده‌ها همچنان بالا است به گونه‌ای که درحال حاضر ذرت کیلویی 870 و سویا کیلویی 1300 تومان در بندر به مرغداران تحویل داده می‌شود که البته هزینه 80 تومانی حمل و نقل آن از بندر تا مراکز استان را نیز باید در نظر گرفت.

مقدم نیا تاکید کرد: با توجه به این‌که کمبود نهاده برای صنعت مرغداری مشکل ساز شده و مرغداران را کلافه کرده است ضروری است دولت هر چه سریع‌تر حل این مشکل تولیدکنندگان را در دستور کار قرار دهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
0
0
اگه دنبال راهکار صادراتش میگردین از دامپزشکی آذربایجان غربی بپرسید که استاد این کار است
نظر شما
ادامه