کد خبر: ۱۳۹۹۵
حکیم مهر - اولین کارگروه شورای هماهنگی غذای حلال در اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار شد 
کارگروه شورای هماهنگی غذای حلال که به ابتکار مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان همدان برنامه ریزی شد ه بود، برگزار شد . در این کارگروه که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد مسئولین و روسای ادارات و سازمانهای مرتبط با این موضوع نیز حضور داشتند .
در ابتدای این جلسه دکتر رسولی مدیر کل دامپزشکی استان همدان ضمن خیر مقدم به اعضای کارگروه، غذای سالم و حلال را از ضروریات جامعه اسلامی دانست و گفت : قانون نظارت ذبح و صید از قانونهای مفیدی بود که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و این قانون از نیازهای واقعی سازمان دامپزشکی کشور بود که در زمینه غذای حلال از ضروریات جامعه اسلامی است .
در ادامه این جلسه حجت الاسلام رسولی ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان همدان ضمن تشریح فعالیت های این دفتر درخصوص نظارت بر ذبح شرعی و غذای حلال مطالبی را به سمع حضار رساند .
حجت الاسلام رسولی در قسمتی از سخنان خود گفت : حضور روسای ادارات و سازمانهای مرتبط در جهت پیشرفت بهتر موضوع می تواند ما را در رسیدن به یکی از اهداف نظام اسلامی که همانا غذای حلال است یاری کند .
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین نجفی زاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تصویب قانون نظارت ذبح و صید ابراز داشت : خوشبختانه بعد از تصویب قانون نظارت ذبح و صید در کلیه کشتارگاه های دام و طیور در سطح کشور و استان ناظر ذبح شرعی وجود دارد و مردم شریف بدانند گوشت و مرغ تولید شده در کشتارگاه ها حلیت دارد .
در ادامه آیت ا.... محمدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان طی سخنانی در زمینه موضوع غذای حلال و اهمیت آن در سلامت جسم و روح سخنانی را بیان کرد و گفت :
موضوع غذای حلال و نظارت ذبح شرعی از موضوعات مهم جامعه اسلامی است چرا که غذا از عوامل مهمی است که در رفتار انسانها تاثیر قطعی دارد .
و خداوند علی اعلاء حکیم است ، چیزهائی را حلال کرده و چیزهائی را حرام نموده اگر فلسفه حلال و حرام را به خوبی تبیین شود ، جامعه ای سالم از نظر جسمی و روحی خواهیم داشت .
امام جمعه همدان در ادامه گفت : غذای حلال مسلمین در دنیا و نزد پیروان سایر ادیان نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است و باید این موضوع به صورت یک صنعت مهم در کشور به آن پرداخته شود .
آیت اله محمدی تصریح کرد : این کارگروه به کمک رسانه ها و دانشمندان علوم دینی ، فلسفه حلال و حرام را بیشتر و بهتر تبیین کنند .
امام جمعه همدان در قسمتی از سخنان خود گفت : سلامت و حلیت غذا از وظایف سنگین دامپزشکی است و یکی از واجب ترین وظایف دولت اسلامی جلوگیری از ورود غذای حرام به چرخه ی مصرف مسلمانان است که این وظیفه به عهده دامپزشکی گذاشته شده است که خوشبختانه حرکت اولیه آن به خوبی انجام گرفته و امیدواریم ادامه پیدا کند .
نظر شما
ادامه