کد خبر: ۱۴۳۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - ‌معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد، گفت: آتش‌نشانان در حوادث ناشی از مزاحمت حیوانات، ضمن حفاظت از انسانها، اقدامات لازم رابرای حفظ جان جانوران نیز انجام می‌دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا -  غلامحسین حاجی‌زاده، با اشاره به کتاب اصول فرماندهی عملیات نوشته آلن.وی. بروناسینی، گفت: حفظ جان و مال افراد باید در اولویت اصلی نیروهای آتش‌نشان باشد و در کنار آن حفظ محیط زیست نیز از وظایف ذاتی آتش‌ نشانان است.
وی افزود: آتش‌ نشانان هنگام مواجهه با حوادث ناشی از مزاحمت حیوانات، ضمن توجه به جلوگیری از بروز آسیب به انسان‌ها، اقدامات لازم را برای حفظ جان جانوران نیز انجام می‌دهند.

حاجی‌زاده، مار، بزمجه، سوسمار، روباه، گرگ، زنبور، کلاغ، گربه، جغد، عقاب، شاهین و سگ‌های ولگرد را از جمله مهم‌ترین حیوانات مزاحم در کشور برشمرد.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان با استفاده از ابزار ویژه و تخصص کاری مناسب آنها را به دام انداخته و از محل دور می‌کنند.

معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌ نشانی مشهد، در پاسخ به این سوال که چه سرنوشتی در انتظار این حیوانات است گفت: پس از شکار این حیوانات یا همان زنده گیری، در اکثر موارد این جانوران رها می‌شوند.

وی اضافه کرد: در نظر بگیرید یک قلاده گربه یا یک سگ ولگرد که توسط آتش‌نشانان به دام افتاده باشد، راهی جز رهاسازی برای آن وجود ندارد.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در مورد جانوری مانند مار که رهاسازی آن در شهر مقدور نیست زیرا حیوانی خطرناک است و می‌تواند باعث بروز حوادث دیگری شود، این حیوان یا باید در محیط طبیعی زندگی خود مثلاً بیابان رها شود و یا به مرکز نگهداری از حیوانات داده شود.

وی یادآور شد: در مورد سایر جانواران نیز چنان‌چه امکان بازگرداندن جانور به محیط زندگی‌اش فراهم نبود، به مرکز نگهداری حیوانات سپرده می‌شود.

معاونت آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد، تأکید کرد: در برخورد با اینگونه حوادث می‌بایست تجربه، دانش، تخصص و ابزار کاری مناسب وجود داشته باشد. لذا شهروندان در صورت مواجهه با این‌گونه حوادث بی درنگ با آتش‌ نشانی تماس بگیرند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک متخصص
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
0
این موارد جای بسی خوشحالی و افتخار برای ایران و ایرانی است. با تشکر از این مقام محترم...
نظر شما
ادامه